DW: Διασυρμός από βίντεο-ντοκουμέντο με κακομεταχείρηση προσφύγων

DW: Διασυρμός από βίντεο-ντοκουμέντο με κακομεταχείρηση προσφύγων

Μόλις λίγες ημέρες μετά την τραγωδία στο Φαρμακονήσι, που συγκλόνισε την Ελλάδα, η Deutsche Welle παρουσιάζει ένα βίντεο ντοκουμέντο με την κακομεταχείριση, όπως υποστηρίζει που δέχονται πρόσφυγες από άνδρες του Λιμενικού, τις απειλές για τη ζωή τους και τις άθλιες συνθήκες κράτησής τους στη Λέσβο.

Το περιστατικό που περιγράφεται στο βίντεο είναι από το καλοκαίρι του 2012. Άνθρωποι στριμωγμένοι σε μια βάρκα, νύχτα, στη μέση του πελάγους… Άνθρωποι από το Αφγανιστάν, τη Συρία και τη Σομαλία, τρομαγμένοι, υπακούουν στις εντολές των ανδρών του Λιμενικού, που τους σημαδεύουν με όπλα. Ένας από αυτούς φωνάζει στα αγγλικά: «Μην κουνηθείτε, σας σκότωσα!», «Όλοι τα χέρια πάνω. Μείνετε όλοι μέσα στη βάρκα!».

«Μα είμαστε αδέρφια», απαντά με σκυμμένο κεφάλι ένας από τους πρόσφυγες. Και οι φωνές των Ελλήνων γίνονται πιο δυνατές… Ένας από τους διασωθέντες, ο Αμπντουλάχ Γιουσούφ από τη Σομάλία, μιλάει για εκείνο το βράδυ. Η περιγραφή του… ανατριχιαστική. «Μου είπαν να πάω στο πίσω μέρος του σκάφους και μόλις έφτασα, το σκάφος ξεκίνησε», λέει. Η προπέλα τού προκάλεσε κατάγματα στα πόδια, σε διάφορα σημεία, επισημαίνει ο δημοσιογράφος της Deutsche Welle.

 

Σε ερώτηση, αν τον βοήθησαν, ο νεαρός Αμπντουλάχ απάντησε: «Ζήτησα βοήθεια, γιατί αιμορραγούσα. Κρύωνα, τα ρούχα μου ήταν βρεγμένα. Ζητούσα μια κουβέρτα, αλλά κανείς δεν μου έδωσε».

Το ρεπορτάζ συνεχίζει με την παρουσίαση των συνθηκών κράτησης των προσφύγων στη Λέσβο. Τρεις σκηνές και δυο τουαλέτες στο Λιμάνι, από όπου στη συνέχεια θα μεταφερθούν στο κέντρο παράνομων μεταναστών του νησιού. Οι δημοσιογράφοι δεν έχουν πρόσβαση πουθενά, τονίζει με… νόημα ο ρεπόρτερ. Το αποκαλυπτικό βίντεο ολοκληρώνεται με πλάνα από το νεκροταφείο του νησιού, όπου δίπλα στους τάφους και ανάμεσα στα… σκουπίδια είναι θαμμένοι οι πρόσφυγες που δεν κατάφεραν να κρατηθούν στη ζωή.

Διαβάστε επίσης:

Διεθνής κατακραυγή για τους θανάτους στο Αιγαίο

.newsbomb.gr/koinwnia/story/399251/dw-diasyrmos-apo-video-documento-me-kakometaxeirisi-prosfygwn#ixzz2rzswkdo7

Γιατί δεν πρέπει να ξαναφάτε ποτέ τηγανητές πατάτες…

Γιατί δεν πρέπει να ξαναφάτε ποτέ τηγανητές πατάτες...

 

Είναι πεντανόστιμες και δυστυχώς ταιριάζουν ως συνοδευτικό σε κάθε πιάτο. Οι τηγανητές πατάτες είναι ίσως το μεγαλύτερο «διατροφικό παραστράτημα» που δεν μπορούμε να βγάλουμε από τη ζωή μας.

 

Υπάρχουν όμως τρία πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για να το πάρουμε απόφαση να τις απαρνηθούμε μια για πάντα…

 

1. Οι τηγανητές πατάτες είναι ο χειρότερος υδατάνθρακας

 

Οι πατάτες ανήκουν στις αμυλούχες τροφές και είναι φτιαγμένες από απλούς υδατάνθρακες. Οι τηγανητές πατάτες προέρχονται συνήθως από τη λευκή πατάτα, η οποία μετατρέπεται εύκολα σε γλυκόζη όταν διασπάται από τον οργανισμό. Αυτό το είδος υδατανθράκων απορροφάται ταχύτατα κι έτσι πρέπει να αποβάλλεται άμεσα. Αν δεν «κάψουμε» αμέσως αυτούς τους υδατάνθρακες, αποθηκεύονται στο σώμα με τη μορφή λίπους.

 

2. Οι τηγανητές πατάτες περιέχουν τα απαγορευμένα λιπαρά τρανς

 

Έχει αποδειχθεί πως τα λιπαρά τρανς είναι καρκινογόνα. Η κατανάλωση αυτών των λιπαρών αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιοπάθειαςκαρκίνου και διαβήτη και για το λόγο αυτό έχουν ήδη απαγορευθεί στις ΗΠΑ.

 

3. Οι τηγανητές πατάτες μας φορτώνουν με ανθυγιεινά λίπη

 

Κατά το τηγάνισμα, τα κορεσμένα λιπαρά μετατρέπουν τις πατάτες σε «ωρολογιακή βόμβα» για επικίνδυνες παθήσεις. Δεν είναι όλα τα λιπαρά βλαβερά. Τα φυτικά έλαια προστατεύουν την καρδιά, όμως τα κορεσμένα λιπαρά οδηγούν στην απόφραξη των αρτηριών και το σχηματισμό θρόμβων. Επίσης, τα κορεσμένα λιπαρά παραμένουν στον οργανισμό για περισσότερο χρονικό διάστημα και αυξάνουν τα τριγλυκερίδια στο αίμα. Η χρόνια κατανάλωση ανθυγιεινών λιπαρών μπορεί τελικά να οδηγήσει στο έμφραγμα ή το εγκεφαλικό.

 

Διαβάστε επίσης:

 

Οι ΗΠΑ απαγορεύουν τα λιπαρά trans

 

Οκτώ τρομακτικές ιστορίες δηλητηρίασης με… πατάτες

onmed.gr/diatrofi/307740/min-xanafate-tiganites-patates-gia-to-kalo-sas/#ixzz2rzsHPYj1

Γιώργος Ξυνός: πώς «έσβησε» στον ύπνο του ο 16χρονος. Θρήνος

Πώς ακριβώς «έσβησε» στον ύπνο του ο 16χρονος Γιώργος Ξυνός και η είδηση θανάτου του έχει γεμίσει θλίψη το Αίγιο;

Τραγικό γεγονός δεν είναι μόνο η είδηση της 26χρονης φοιτήτριας που αυτοκτόνησε στη Χαλκίδα πρόσφατα, αλλά και γεγονότα που γίνονται αναπάντεχα, χωρίς να τα περιμένουμε και συγκλονίζουν.

Απίστευτο δράμα εκτυλίχθηκε το πρωί της Πέμπτης στα Διγελιώτικα στο Αίγιο, με την είδηση του ξαφνικού θανάτου του 16χρονου Γιώργου Ξυνού.

Ο 16χρονος Γιώργος Ξυνός έχασε τη ζωή του στον ύπνο του και πλέον η μέρα δεν ξημέρωσε για τον ίδιο, βυθίζοντας σε πένθος την οικογένειά του και τους φίλους του.

Τα αίτια του θανάτου του 16χρονου Γιώργου Ξυνού ήταν προφανώς παθολογικά αλλά τις απαντήσεις θα δώσει η νεκροψία-νεκροτομή.

Το παιδί φοιτούσε στο 1ο ΕΠΑΛ Αιγίου και όλη η μαθητική κοινότητα και οι καθηγητές του δηλώνουν συγκλονισμένοι από τον ξαφνικό χαμό του Γιώργου Ξυνού, ενός παιδιού χαμογελαστού, ταλαντούχου, γεμάτου ήθος και αξιοπρέπεια.

Δείτε τι είπαν για το απρόσμενο σκηνικό με τον 69χρονο στα Τρίκαλα.

Εκκαθαριστές Τράπεζας Δωδ/σου προς Γάκη: Ολοκληρώνεται η επιστροφή στους νέους μεριδιούχους… (Οι παλιοί στις νομικές υπηρεσίες…)

«Επικοινωνία του Δημήτρη ΓΑΚΗ με τους εκκαθαριστές για την Τράπεζα Δ/νήσου»

 Τηλεφωνική συνομιλία με τους εκκαθαριστές της Συνεταιριστικής Τράπεζας Δωδεκανήσου κ.κ. Ανδρουτσόπουλο και Πρίφτη είχε χθες 30.01.14, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Γάκης.

Ο βουλευτής ζήτησε να πληροφορηθεί από τους εκκαθαριστές σε ποιό στάδιο βρίσκεται η διαδικασία επιστροφής των χρημάτων που διέθεσαν οι μεριδιούχοι στην τελευταία ανεπιτυχή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και σε ποιές ενέργειες πρέπει να προβούν οι μεριδιούχοι ώστε να καταταγούν στους πιστωτές και να διεκδικήσουν το αναλογούν ποσό μετά την οριστική εκκαθάριση της Τράπεζας.

Οι κύριοι εκκαθαριστές διαβεβαίωσαν τον κ. Γάκη ότι η αποδέσμευση και επιστροφή των χρημάτων που διατέθηκαν για την τελευταία αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου γίνεται με γρήγορο ρυθμό και σε λίγες μέρες θα ολοκληρωθεί.

Για το δεύτερο θέμα, παρότι για τους εκκαθαριστές δεν υπάρχει πρόβλημα, προτάθηκε να υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος μεριδιούχος αντίστοιχο γραπτό αίτημα το οποίο θα απαντηθεί από τις νομικές υπηρεσίες. Ενέργεια στην οποία ο κ. Γάκης, ως μεριδιούχος της τράπεζας, προέβη για να υπάρξει η επίσημη απάντηση από τους εκκαθαριστές.

Το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

picture_9992842

Ο Πίνακας με τους Δημοτικούς Αστυνομικούς Κω που θα εξετασθούν προκειμένου να μεταταχθούν στην ΕΛ.ΑΣ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 5/2013 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Γνωστοποιείται ότι, στο πλαίσιο της διαδικασίας της Κινητικότητας βάσει της υπ’ αριθ. 5/2013 Ανακοίνωσης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΦΕΚ 2999/Β/26-11-2013) και κατ’ εφαρμογή της υπ’ αριθ. 6000/2/234-γ΄ Κοινής Απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη (ΦΕΚ 2631/Β/17-10-2013), απεστάλησαν στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας Αλφαβητικός Πίνακας και Πίνακες Ανά Φορέα Προέλευσης των Δημοτικών Αστυνομικών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη μετάταξή τους στην Ελληνική Αστυνομία.

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθ. 6000/2/234-γ΄ Κοινή Υπουργική Απόφαση, οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στους ανωτέρω διαβιβασθέντες Πίνακες θα κληθούν με μέριμνα της Διεύθυνσης Αστυνομικού Προσωπικού/ΑΕΑ να προσέλθουν, εντός προθεσμίας που θα ορισθεί, προκειμένου να εξετασθούν στα σωματικά, ψυχικά και διανοητικά τους προσόντα από τις αντίστοιχες Επιτροπές του άρθρου 5 του Π.Δ. 4/1995 (ΦΕΚ 1/Α/10-1-1995).

Μετά την ολοκλήρωση της κατά τα ανωτέρω εξέτασης θα αποσταλεί στο Α.Σ.Ε.Π. Αλφαβητικός Πίνακας των υπαλλήλων με τη σχετική ένδειξη της καταλληλότητας ή μη αυτών στις ως άνω διαδικασίες, προκειμένου το Α.Σ.Ε.Π. να προβεί στην κατάρτιση των Πινάκων Κατάταξης και Διάθεσης Υπαλλήλων, τους οποίους και θα διαβιβάσει στα οικεία Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια.

ΒΡΟΥΒΑΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΔΙΒΟΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΟΥΜΠΑ ΕΙΡΗΝΗ ΙΓΚΙΡΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΖΟΥΚΑ ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΚΟΥΖΟΥΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΑΜΠΡΟΓΛΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΙΑΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΟΣΧΟΒΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΛΑΣΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΜΠΙΛΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΛΤΣΗ ΑΓΟΡΗ ΠΑΡΙΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΥΤΟΥΡΗΣ ΒΑΛΣΑΜΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΠΑΝΟΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΣΠΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ. ΣΤΕΡΓΑΛΛΑΣ ΗΛΙΑΣ. ΤΡΟΥΜΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ. ΦΟΥΝΤΩΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ. ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΦΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.

Οι υποψήφιοι που περιλαμβάνονται στους πίνακες θα κληθούν με μέριμνα της Διεύθυνσης Αστυνομικού Προσωπικού/ΑΕΑ να προσέλθουν, εντός προθεσμίας που θα ορισθεί, προκειμένου να εξετασθούν στα σωματικά, ψυχικά και διανοητικά τους προσόντα από τις αντίστοιχες Επιτροπές.

picture_9992841

Νότης υποψήφιος στο Δήμο Αθηναίων με Κασσιδιάρη ή Παν-Δήμαρχος στα Νότια Προάστεια;;

sfakianakis

 

Ουδείς γνωρίζει μετά βεβαιότητας τον εκλογικό συνδυασμό που θα κατεβάσει-ακόμα και μέσα από τη φυλακή όπως κατ’επανάληψη έχει πει-ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων με την “Χρυσή Αυγή”, Ηλίας Κασιδιάρης. Όπως επίσης ουδείς γνωρίζει μετά βεβαιότητας εαν στον εκλογικό συνδυασμό θα υπάρξουν θέσεις για πολύ αναγνωρίσιμα πρόσωπα.

Πάντως πληροφορίες που ουδείς τις επιβεβαιώνει αυτές τις ώρες, μιας και η προοπτική των δημοτικών εκλογών ακόμα αποτελεί “σκοτεινό όνειρο” αφού οι πολιτικές εξελίξεις είναι αβέβαιες, λένε ότι υπάρχουν σκέψεις για κάθοδο του τραγουδιστή Νότη Σφακιανάκη στο Δήμο Αθηναίων(με προοπτική την αντιδημαρχία)εκτός εαν οι “εθνικιστικές αυτοδιοικητικοί”, σκεφτούν κάτι πιο έξυπνο ομολογουμένως και πιθανόν πολιτικά σατανικό: Να κατεβάσουν τον Νότη Σφακιανάκη παν-δήμαρχο στα Νότια Προάστια. Εκεί που υπάρχει αβεβαιότητα, διαπλοκή, σκάνδαλα και διαφθορά σε τοπικό επίπεδο. Θα δείξει…

Σκέψεις για κάθοδο του Νότη Σφακιανάκη στο Δήμο της Αθήνας στο πλευρό του Ηλία Κασιδιάρη; Πληροφορίες και για παν-δήμαρχος στο Δήμο Βούλας-Βάρης-Βουλιαγμένης

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ για Δελατόλα-Οικονομέα: Δάνεια με την εγγύηση και την αποπληρωμή του τραπεζίτη Ρέστη!

restis

Ονόματα και στοιχεία για δυο πασίγνωστους δημοσιογράφους , οι οποίοι πήραν τεράστια δάνεια, μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια, χωρίς εγγυήσεις, δεν πλήρωσαν τις δόσεις τους και τελικά τα αποπλήρωσε ο τραπεζίτης Ρέστης, αναφέρονται σε δημοσίευμα του περιοδικού Hot Doc.

Το ότι ανέκαθεν υπήρχε αμαρτωλή σχέση μεταξύ δημοσιογράφων, ΜΜΕ και τραπεζιτών είναι γνωστό. Για πρώτη φορά όμως παρουσιάζονται αποδεικτικά στοιχεία γ’ αυτή την σχέση.

Από την Πέμπτη που κυκλοφόρησε το Hoc Doc δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τους Γιώργο Οικονομέα και Αντώνη Δελατόλα για τα όσα δημοσιεύονται σε βάρος τους, αναφέρει χαρακτηριστικά το vathikokkino.com.

daneia

Διαβάστε ένα χαρακτηριστικό κείμενο από το πολυσέλιδο σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού:

Δύο πολλοί γνωστοί δημοσιογράφοι και αναμφίβολα διαμορφωτές της κοινής γνώμης πήραν δάνεια εκατοντάδων εκατομμυρίων χωρίς εγγυήσεις, δεν πλήρωσαν τις δόσεις τους και τελικά τα αποπλήρωσε για χάρη τους ο τραπεζίτης.

Θα μπορούσε να είναι ένα υποθετικό σενάριο σε σχολή δημοσιογραφίας, όπου εξετάζεται το θέμα της δεοντολογίας, αλλά είναι μια πραγματικότητα στην Ελλάδα. Ο Γιώργος Οικονομέας, γνωστός παρουσιαστής του Mega, και ο Αντώνης Δελατόλας, εκδότης της εφημερίδας Το Ποντίκι, δανειοδοτήθηκαν από την τράπεζα του Βίκτορα Ρέστη, χωρίς να έχουν εγγυήσεις, με τη σύμφωνη γνώμη του τραπεζίτη, ο οποίος έπαιξε τον ρόλο του εγγυητή τους. Μέσα στη δίνη των εκατομμυρίων και των οικονομικών συναλλαγών που αναμφίβολα ζαλίζουν και μοιάζουν με πρόκληση για την Ελλάδα των κατασχέσεων, το πρώτο θύμα είναι η δημοσιογραφία και η αξιοπιστία της. Η σχέση και πολύ περισσότερο η χρηματοδότηση δημοσιογράφων από τραπεζίτες δεν είναι μια απλή ιδιωτική συναλλαγή. Πόσο δημοσιογράφος είναι ο δημοσιογράφος που εξυπηρετήθηκε από έναν τραπεζίτη; Ποιο είναι το όριο μεταξύ εξυπηρέτησης και χρηματισμού;

Στις 12 Δεκεμβρίου 2013 ο εφοπλιστής και τραπεζίτης Βίκτορας Ρέστης αφέθηκε ελεύθερος, μετά από τέσσερις μήνες προφυλάκισης. Ο Ρέστης κατηγορείται πως χρησιμοποίησε την τράπεζα FΒΒ για να δανειοδοτεί επιχειρήσεις συμφερόντων του. Επιχειρήσεις οι οποίες δεν παρείχαν στην τράπεζα τις απαραίτητες εγγυήσεις. Σε κάποιες από τις περιπτώσεις το χρήμα των δανείων κατέληξε, όπως φαίνεται από την κίνηση των λογαριασμών, στο εξωτερικό, σε προσωπικούς λογαριασμούς, όπως στην περίπτωση του Αναστάσιου Πάλλη, ο οποίος φερόταν ως μέτοχος της εφημερίδας Πρώτο Θέμα. Προκειμένου να αποφυλακιστεί, ο Βίκτορας Ρέστης έπρεπε να καταβάλλει το ποσό που αντιστοιχούσε στα δάνεια που έδωσε στις δικές του εταρίες ή offshore εταιρίες συμφερόντων του. Σε αντίθεση με τον άλλο τραπεζίτη, Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, ο οποίος παραμένει προφυλακισμένος, ο Ρέστης προτίμησε την ελευθερία με την καταβολή 22.625.333 ευρώ και 1.179-000 δολαρίων. Η ανακρίτρια Κυριακή Κατσιβέλη, με τη διάταξη της 54/2013, με βάση την πρόταση του εισαγγελέα Κωνσταντίνου Σπηλιώπουλου, άφησε ελεύθερο τον εφοπλιστή και τραπεζίτη.

Όπως φαίνεται από τα έγγραφα του εισαγγελέα και της ανακρίτριας, ο Ρέστης κατέβαλε τα ποσά που αντιστοιχούσαν στα δάνεια για τα οποία είχε προσωπική ευθύνη. Το περίεργο όμως είναι πως η καταβολή του Ρέστη δεν περιορίζεται στα δάνεια των δικών του εταιριών, αλλά πληρώνει και δάνεια άλλων φυσικών προσώπων και εταιριών προκειμένου να εξασφαλίσει την αποφυλάκιση του. Δύο από αυτά είναι των δημοσιογράφων.

restis

Ανοικονόμητο δάνειο για τον Γιώργο Οικονομέα

Όπως φαίνεται από τα δικαστικά έγγραφα, ο Βίκτορας Ρέστης κατέβαλε «393- 249, 32 ευρώ προς εξόφληση του δανείου του Γιώργου Οικονομέα». Δηλαδή ο τραπεζίτης πλήρωσε δάνειο το οποίο είχε πάρει από την τράπεζα του FΒΒ ο δημοσιογράφος του Mega, γιατί δεν είχε καταβάλει τις δόσεις του δανείου. Απ” ό,τι συμπεραίνει το εισαγγελικό έγγραφο, ο Ρέστης καταβάλλει το σύνολο του ποσού, πράγμα που σημαίνει πως ο δημοσιογράφος δεν είχε καταβάλει καμία δόση του δανείου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του Ρέστη, ο Οικονομέας ζήτησε δάνειο από τον Ρέστη, με μεσολάβηση στελέχους του ΔΟΛ. Για το δάνειο του δεν υπήρξε καμιά υποθήκη και δόθηκε με εγγυητή τον ίδιο τον τραπεζίτη. Ο Γιώργος Οικονομέας δεν εξυπηρετούσε το δάνειο και έτσι ο Ρέστης, προκειμένου να αποφυλακιστεί, έπρεπε να καταβάλλει το σύνολο του ποσού για το οποίο ήταν προσωπικά υπεύθυνος απέναντι στην τράπεζα.

Επικοινωνήσαμε με τον δημοσιογράφο Γιώργο Οικονομέα, προκειμένου να μας απαντήσει σε αυτό που προκύπτει από την εισαγγελική έρευνα. Ο Γιώργος Οικονομέας δεν θέλησε να μας απαντήσει, λέγοντας χαρακτηριστικά πως πρόκειται για μια «καθαρή ιδιωτική συναλλαγή».

Είναι προφανές πως η δανειοδότηση του Οικονομέα είναι μια ιδιωτική οικονομική συναλλαγή, που όμως αφορά ένα δημόσιο πρόσωπο, δημοσιογράφο, του οποίου οι συναλλαγές όχι μόνο πρέπει να είναι καθαρές, αλλά και ηθικά και νομικά δικαιολογημένες. Θεωρητικά, κάποιος πολίτης πήρε ένα δάνειο το οποίο αποπλήρωσε αυτός που του το έδωσε. Έτσι ο Οικονομέας δεν έχει κάποια ευθύνη απέναντι στη Δικαιοσύνη, αλλά απέναντι στον ευεργέτη του.

Γιατί όμως κάποιος τραπεζίτης δίνει δάνειο χωρίς εγγυήσεις σε έναν δημοσιογράφο; Γιατί αναλαμβάνει ένα ρίσκο και στη συνέχεια πληρώνει ο ίδιος το δάνειο; Ή, για να το θέσουμε διαφορετικά, θα έδινε δάνειο ο Ρέστης σε κάποιον πολίτη ο οποίος θα του ζητούσε 400.000; Γιατί λοιπόν δανείζει στον Γιώργο Οικονομέα, βάζοντας σε κίνδυνο τα χρήματα των καταθετών; Με τι αντάλλαγμα; Μπορεί ένας δημοσιογράφος, ο οποίος έχει ευεργετηθεί από έναν τραπεζίτη, να παραμείνει κριτικός απέναντι του, όταν μάλιστα αυτός εμπλέκεται σε σκάνδαλο;

Θα είχε ενδιαφέρον να δείξει ο Γιώργος Οικονομέας τα ρεπορτάζ του στην εκπομπή, με τα οποία, παρά την ευεργέτησή του από τον Ρέστη, αυτός λειτούργησε καθαρά δημοσιογραφικά από όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο. Υπάρχει όμως μια νομική διάσταση στις δανειοδοτήσεις με άμεση εμπλοκή των τραπεζιτών, την οποία ο καθένας έχει δικαίωμα να σκεφθεί και η Εισαγγελία να ελέγξει. Αν κάποιος τραπεζίτης ήθελε νά εξαγοράσει, για παράδειγμα, έναν δημοσιογράφο, τότε θα μπορούσε να του δώσει δάνειο χωρίς καμιά εγγύηση και στη συνέχεια να εγγράψει το δάνειο αυτό στις ζημιές της τράπεζας. Αυτού του είδους η δανειοδότηση δεν αποτελεί μόνο χρηματισμό, αλλά και ταυτόχρονη νομιμοποίηση των εσόδων του υποτιθέμενου δανειολήπτη, αφού τα έσοδα του εμφανίζονται πως προέρχονται από δάνειο. Σε δεκάδες περιπτώσεις, για παράδειγμα, που αφορούν το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, κάποιοι πήραν δάνεια, δεν τα ικανοποίησαν, αλλά το ΤΤ ουδέποτε κατήγγειλε τις συμβάσεις. Η Εισαγγελία ερευνά αυτές τις περιπτώσεις, πέρα από τη διάσταση της ζημιάς της τράπεζας.

Στην περίπτωση του Γιώργου Οικονομέα, οφείλει να δώσει εξηγήσεις γιατί ως δημόσιο πρόσωπο και διαμορφωτής της κοινής γνώμης δέχθηκε χάρες και τελικά 400.000 από κάποιον ο οποίος έπρεπε ουσιαστικά να είναι στο πεδίο της κριτικής του. Παρά την υψηλή μισθοδοσία του, φαίνεται να μην πληρώνει τις δόσεις του δανείου, πράγμα το οποίο δημιουργεί ερωτηματικά. Δηλαδή δέχθηκε να πάρει δάνειο χωρίς να βάλει εγγυήσεις, δέχθηκε την εγγύηση του τραπεζίτη τον οποίο έπρεπε να ελέγχει δημοσιογραφικά, δεν πλήρωοε παρά τα εισοδήματα του και τέλος επέτρεψε στον ευεργέτη του να πληρώσει αντί γι” αυτόν.

Ο Γιώργος Οικονομέας αρκετές φορές στην εκπομπή του έχει καταφερθεί εναντίον αυτών που τον κατηγορούν για διαπλοκή, λέγοντας πως είναι ψεύτες και τον συκοφαντούν. Πριν από ένα χρό απευθυνόμενος οργισμένος στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Σταθάκη, είπε «κι εγώ αν ήμουνα νέος και άκουγα δικά σου στελέχη να λένε στους δημοσιογράφους είσαστε ξευτιλισμένοι, είστε φερέφωνα και απατεώνες, κι εγώ γκαζάκια θα έριχνα. Εδώ έρχονται στελέχη δικά σας και δεν τολμάμε να πούμε μια κουβέντα και είμαστε σε καθεστώς τρομοκρατίας. Ότι είμαστε διαπλεκόμενοι του Μπόμπολα, του Βαρδινογιάννη…».

lay-ky

ΔελατΟΛΑ δάνεια

Ανάμεσα στα δάνεια που έχει δώσει η FΒΒ και αποπληρώνει ο Ρέστης, επειδή είναι επισφαλή και φέρει γι” αυτά προσωπική ευθύνη, είναι της εταιρείας «DΑ Ανώνυμη Εκδοτική Συμμετοχική Εταιρεία». Πρόκειται για την εταιρεία η οποία εκδίδει την εφημέριδα «Το Ποντίκι», συμφερόντων του δημοσιογράφου Αντώνη Δελατόλα.

Όπως διατυπώνεται στην εισαγγελική έκθεση, ο Ρέστης «κατέβαλε 1.500.000 ευρώ, προς μερική εξόφληση του δανείου της εταιρείας». Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου που οδήγησε τον Ρέστη στη φυλακή, στους καταλόγους της τράπεζας με τα δάνεια σε οριστική καθυστέρηση, που έφταναν τα 313 εκατομμύρια, υπήρχε δάνειο της εταιρείας AD με υπόλοιπο 2.422.666 ευρώ. Στις 11 Οκτωβρίου 2013 ο Βίκτορας Ρέστης καταθέτει επιταγή ι,5 εκατομμυρίου, με την οποία αποπληρώνει υπόλοιπο δανείου της εταιρίας. Είναι άγνωστο αν πρόκειται για δύο δάνεια ή για ένα, του οποίου το υπόλοιπο αποπληρώνει ο εφοπλιστής.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Αντώνη Δελατόλα, μας δήλωσε χωρίς διευκρινίσεις: «Δεν έχω να σου πω κάτι. Το δάνειο είχε εγγύηση, την κατέθεσε ο Ρέστης και το δάνειο το υπόλοιπο είναι σε ρύθμιση».Από το περιβάλλον του Βίκτορα Ρέστη η απάντηση είναι εντελώς διαφορετική. Ο εκδότης φαίνεται να πλησίασε τον εφοπλιστή, από τον οποίο ζήτησε δάνειο χωρίς να δώσει εγγυήσεις. Υποσχέθηκε πως θα εγγράψει υποθήκες εν καιρώ, και ζήτησε να εγγυηθεί ο ίδιος ο τραπεζίτης όσο καιρό θα διαρκέσει η διαδικασία. Οι υποθήκες τελικά δεν μπήκαν. Η εταιρία πλήρωσε κάποιο τμήμα του δανείου και στη συνέχεια έπαψε να πληρώνει. Το αποτέλεσμα ήταν να το πληρώσει ο Ρέστης.

Ο Αντώνης Δελατόλας έγινε εκδότης αγοράζοντας την εφημερίδα «Το Ποντίκι», το 2005, από τον ιστορικό της ιδιοκτήτη Κώστα Παπαϊωάννου, για ποσό που, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν γύρω στο ι.20ο.οοο ευρώ. Στις 24 Ιανουαρίου 2011 ο Αντώνης Δελατόλας ανακοίνωσε πως ο όμιλος Πέτρου Κυριακίδη, δηλαδή ο Λαυρέντης Λαυρεντιάδης, σύμφωνα με την εισαγγελική έρευνα, αγόρασε το 33,33% της εφημερίδας. Ο Λαυρεντιάδης δανειοδοτούσε τις εταιρίες του Κυριακίδη, οι οποίες αγόραζαν μετοχές Μέσων Ενημέρωσης. Με τη συμμετοχή του στα Μέσα Ενημέρωσης κατάφερνε να διαμορφώνει την εικόνα του αποτελεσματικού και ισχυρού επιχειρηματία και να μένει στο απυρόβλητο για όλες τις ύποπτες συναλλαγές του.

Η πώληση του ενός τρίτου της εφημερίδας στους Κυριακίδη-Λαυρευντιάδη έγινε προς 1.500.000 ευρώ. Δηλαδή ο Αντώνης Δελατόλας πούλησε στον τραπεζίτη Λαυρεντιάδη το ένα τρίτο της εφημερίδας σε τιμή πολλαπλάσα της αγοράς του συνόλου της εφημερίδας. Αναμφίβολα μια πολύ καλή επένδυση. Στη συνέχεια, απ” ό,τι φαίνεται, η εμπιστοσύνη των τραπεζιτών στο πρόσωπο του εκδότη συνεχίζεται, αφού παίρνει δάνειο χωρίς προσωπικές ή εταιρικές. εγγυήσεις από τον Ρέστη.

Τον Ιανουάριο του 2012, ένα χρόνο μετά την αγορά των μετοχών, ο καταζητούμενος εκείνη την περίοδο Κυριακίδης στέλνει από την Κύπρο έμβασμα 500.000 ευρώ στον Αντώνη Δελατόλα. Η Εισαγγελία ασκεί δίωξη στον Δελατόλα για αποδοχή προϊόντων εγκλήματος αφού του καταλογίζει πως, ενώ ήξερε πως πρόκειται για άνομο χρήμα το αποδέχθηκε. Ο εκδότης αναγκάζεται να επιστρέψει τα 500.000 ευρώ με επιταγή που φαίνεται να χρεώνει προσωπικό λογαριασμό του στην Ελβετία.

Δεν είναι οι μόνοι δημοσιογράφο οποίοι έχουν προνομιακές σχέσεις απειλητικές για τη δημοσιογραφία τραπεζίτες. Η αμαρτωλή σχέση Μέσων Ενημέρωσης με τους τραπεζίτες δεν είναι ούτε κρυφή ούτε άγνωστη. Οι τράπεζες, με τα λεφτά του συνόλου των πολιτών από την ανακεφαλαιοποίηση, χειραγωγούν και ελέγχουν τα Media. O έλεγχος γίνεται με διαφήμιση, χορηγίες δάνεια ή και αγορά μετοχών στα Μέσα για να στεγανοποιήσουν την πληροφόρηση.

Στην Ελλάδα της καταστροφής, για την οποία μεγάλη ευθύνη έχουν οι τράπεζες, τα Μέσα Ενημέρωσης συνεχίζουν να κάνουν αγιογραφίες τραπεζιτών και να αποσιωπούν τα σκάνδαλα, εμφανίζοντας την κατάσταση με τις τράπεζες ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα της κρίσης.

Σε αυτό τον κύκλο της συνενοχικής διαπλοκής, οι δημοσιογράφοι έπρεπε είναι από την άλλη πλευρά. Σίγουρα να μην εξαρτώνται οικονομικά από τραπεζίτες. Η επιβίωση των ΜΜΕ, οι αποφάσεις για το ποιο μέσο θα ζήσει ή θα πεθάνει ή ποιος δημοσιογράφος θα διαπρέψει είναι μια επένδυση στη σιωπή. Και η σιωπή είναι χρυσός.

Το σημείο του ανδρικού σώματος που προδίδει αν κάποιος είναι άπιστος ή όχι

Κι όμως υπάρχει ένα σημείο στο ανδρικό σώμα που μπορεί να προδώσει το αν θα σας μείνει πιστός για μια ζωή ή μαζί του θα έχετε μπλεξίματα για μια ζωή Σύμφωνα με Νορβηγούς ερευνητές το σημείο του ανδρικού σώματος που προδίδει αν ο συγκεκριμένος άνδρας έχει σκοπό να σας μείνει πιστός ή όχι είναι οι όρχεις.

 

Όπως τονίζουν οι ερευνητές το μεγάλο μέγεθος των oρχεων προδίδουν την ακόρεστη επιθυμία τους για σεξουαλικές επαφές. Έτσι, όσο πιο μεγάλοι είναι οι oρχεις ενός άνδρα τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να μην είναι πιστός.

 

Αντιθέτως, οι άνδρες με μικρότερους oρχεις έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν καλύτεροι μπαμπάδες: να ασχοληθούν με το άλλαγμα της πάνας, το τάισμα και το μπάνιο του μωρού.

 

Tromaktiko

picture_9992838

Ο Κώστας Κρομμύδας και η κόρη του σας προτείνουν : Το οδοιπορικό του Κώστα Κρομμύδα στην Κω (ΦΩΤΟ)

Το οδοιπορικό του Κώστα Κρομμύδα στην Κω 

1057269_796793673680264_1388591157_n
Για μια ακόμη φορά η αφορμή για το ταξίδι μου στην Κω, ήταν οι δυο εκδηλώσεις στο νησί με αφορμή τα δύο μου βιβλία. Το ελικοφόρο αεροπλάνο με μετέφερε σε 40 λεπτά από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Κω.

 

Το απόγευμα του Σαββάτου στον πολυχώρο «ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ» πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση για τα παιδιά. Ο χώρος είναι μοναδικός και πολύ σωστά θεωρείται ένα από τα στολίδια του νησιού. Ήταν ένα όνειρο του αείμνηστου Νίκου Θαλασσινού που έγινε πραγματικότητα.

1545821_796782457014719_931206134_n

Εκεί καλεσμένα ήταν όλα τα παιδιά του νησιού για να τους διαβάσω παραμύθια και να κάνουμε θεατρικό παιχνίδι. Κάθε φορά που έρχομαι σε εκδηλώσεις με παιδιά νομίζω πως γεμίζω τις μπαταρίες μου για πολύ καιρό. Το ίδιο έγινε και στην Κω. Πάρα πολλά παιδιά με τους γονείς τους παρευρέθηκαν και περάσαμε ένα υπέροχο απόγευμα διαβάζοντας και παίζοντας πολλά παιχνίδια. Είναι πολύ σημαντικό το έργο των τοπικών αρχών αλλά και των ιδιωτών πάνω στα θέματα πολιτισμού. Οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες που έρχονται να καλύψουν τα κενά είναι αξιέπαινες και καλοδεχούμενες.

 

1546219_796784507014514_1491634219_n
Η Κως είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο. Η ανάπτυξή της σε αυτό τον τομέα είναι ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Πολλά έχουν γίνει στο τομέα του τουρισμού. Όχι όμως πάντα με το καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα. Είναι ένα νησί που αδικείται από τον τρόπο που ανοικοδομήθηκε. Λίγα σημεία έχουν κρατήσει το νησιώτικο χαρακτήρα. Παρ” όλα αυτά όμως, διαθέτει εξαιρετικές θάλασσες, καταλύματα για όλα τα γούστα, αρχαιολογικούς χώρους, πολύ καλό φαγητό και το κυριότερο, φιλόξενους ανθρώπους που νοιάζονται και ασχολούνται πολύ με το κομμάτι τις φιλοξενίας των ανθρώπων που επιλέγουν το νησί τους ως προορισμό.

1554409_796787087014256_850187096_n

Το χειμώνα που τα πράγματα ηρεμούν πολλές είναι οι δραστηριότητες στο νησί για τους ντόπιους και χαίρομαι που υπάρχουν άνθρωποι που κρατούν «ζεστούς» πολιτιστικά τους κατοίκους αυτών των ακριτικών περιοχών. Το μελαγχολικό τοπίο του νησιού προφέρεται για ηρεμία και αν μπορούσα θα έμενα πολύ περισσότερο για να απολαύσω και άλλο τις ομορφιές.

 

1601182_796786297014335_1924216919_n
Έμεινα στο ξενοδοχείο ΚΩΣ ΑΚΤΙΣ (πρώην Ξενία) και πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Η ανακαίνιση που έχει γίνει δημιούργησε ένα εξαιρετικό κατάλυμα, στολίδι για την Κω. Είχα πολύ καιρό να δω εκτός από τα πανέμορφα δωμάτια και τόσο επαγγελματική συμπεριφορά από το προσωπικό. Ένα μεγάλο «μπράβο» λοιπόν στον Νίκο Πουλιού για την όλη εικόνα που εισέπραξα τις δύο μέρες που έμεινα εκεί. Μου αρέσει πολύ που επιτέλους όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες χρησιμοποιούν τοπικά προϊόντα βοηθώντας έτσι πολύ ουσιαστικά την τοπική οικονομία. Το πρωινό αλλά και το φαγητό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου εξαιρετικό με τοπ πιάτο για το δικά μου γούστα, ο φρέσκος σολομός. Οι τιμές πολύ λογικές για την εποχή. Τα θερμά μου συγχαρητήρια στον σεφ που με «ανάγκασε» και τις δύο μέρες που έμεινα να μην πάω πουθενά αλλού για φαγητό. Ακόμη ακούω το κύμα να σκάει κάτω από το δωμάτιο με θέα το Μποντρούμ. Υπάρχουν πολλά και καλά ξενοδοχεία στην Κω. Σας προτείνω να επισκεφτείτε όχι μόνο την Κω αλλά και άλλα μέρη που είναι εντελώς διαφορετικά το χειμώνα απαλλαγμένα από την τρέλα την καλοκαιριού.

1654269_796786967014268_1435568962_n

 

1654419_796785767014388_1602488961_n

 

1656342_796784577014507_121870685_n

Με λίγα λόγια προτιμήστε ακόμη και το χειμώνα ελληνικούς προορισμούς για τις αποδράσεις σας. Θα τους χαρείτε χωρίς άγχος και σε πολύ οικονομικές τιμές.

1620335_796796563679975_884840553_n

http://www.kos.gov.gr/default.aspx
http://www.kosinfo.gr/el/
http://www.kosisland.gr/
http://www.kosaktis.gr/el/

http://www.infokids.gr/2014/01/to-odoiporiko-toy-kosta-krommyda-stin/

Αλέκος Μαρκόγλου: Ο ρόλος και ο σκοπός της παιδείας κατά τους Τρεις Ιεράρχες (Όλη η ομιλία)

Του καθηγητή Αθ. Μουστάκη

Μετά από παράκλησή μας ο Μαθηματικός κ. Αλέκος Μαρκόγλου, τέως Διευθυντής του «Ιπποκρατείου» Λυκείου Κω, συγγραφέας – ιστορικός, μας παραχώρησε το κείμενο της ομιλίας του στην εκδήλωση για τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της 30ης Ιανουαρίου στην Πνευματική Εστία της Ιεράς Μητροπόλεως Κώου και Νισύρου.

Το παραθέτουμε αυτούσιο ευχαριστώντας τον κ. Μαρκόγλου για την παραχώρηση.

DSC_1040

Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Σεβασμιώτατε,

Σεβαστοί Πατέρες,

Κύριε Δήμαρχε και Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,

Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

Κύριε εκπρόσωπε του Ιπποκρατείου Ιδρύματος,

Κύριοι Δ/ντες και Κυρίες Δ/ντριες των Σχολείων Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης της νήσου Κω,

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Αγαπητοί Μαθητές,

Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι,

Εκείνος που επιχειρεί να μιλήσει για τους Τρεις Ιεράρχες ή να σκιαγραφήσει τη ζωή και το έργο τους, βρίσκεται μπροστά σε ανυπέρβλητες δυσκολίες. Όχι για το τι θα πρέπει να πει, αλλά για το τι επιτρέπεται να παραλείψει από μια ζωή τόσο υποδειγματική, μια ενεργητικότητα τόσο πολύπλευρη και μια συγγραφική δραστηριότητα τόσο πλούσια, όχι ενός, αλλά τριών ανδρών που αναδείχτηκαν πρωτοπόροι του πνεύματος και της αρετής. Για τον λόγο αυτό η σημερινή ομιλία μας, ως ταπεινό άρτυμα λόγου ενός εκπαιδευτικού, δεν μπορεί παρά να διακοσμήσει σεμνά τη σεπτή τους μνήμη και να επικεντρωθεί στο Ρόλο και το Σκοπό της Παιδείας κατά τους Τρεις Ιεράρχες.

Η Εκκλησία μας εορτάζει και τιμά σήμερα τους Τρεις Μεγίστους Ιεράρχες: «τον μέγαν ιεροφάντορα Βασίλειον, τον θείον και θεορρήμονα Γρηγόριον και Ιωάννην τον χρυσούν την γλώτταν», και μας καλεί να «σκιρτήσωμεν αγαλλόμενοι εν τη πανδήμω πανηγύρει των διδασκάλων και καθηγητών της ιστορικής και φιλτάτης ημών νήσου». Η εορτή αυτή έχει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα. Δε συνδέεται με ιστορικά γεγονότα και νικηφόρες πολεμικές αναμετρήσεις του Έθνους μας, αλλά με κατακτήσεις του στο χώρο του πνεύματος και της παιδείας. Μνημονεύει και τιμά το καλύτερο δείγμα του πνευματικού θησαυρού που διαθέτει ο Ορθόδοξος Ελληνισμός, όπως αυτό έχει κατοχυρωθεί στη συνείδηση της Εκκλησίας και της Πολιτείας.

Γύρω στον 11 ° αιώνα, στα χρόνια του Αλεξίου Κομνηνού, στην Κωνσταντινούπολη ξέσπασε μεγάλη διαμάχη στους εκκλησιαστικούς και πνευματικούς κύκλους. Άνθρωποι των γραμμάτων και μη, χωρίστηκαν και αλληλοσυγκρούονταν μεταξύ τους για το ποιος Ιεράρχης ήταν ο σπουδαιότερος και ωφέλησε περισσότερο την Εκκλησία. Έφθασαν μάλιστα, στο σημείο να χωριστούν και σε παρατάξεις, στους Βασιλίτες, αυτούς δηλαδή που υποστήριζαν το Μέγα Βασίλειο, στους Γρηγορίτες, αυτούς που τάσσονταν υπέρ του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και τους Ιωαννίτες, αυτούς που θεωρούσαν τον Άγιο Ιωάννη το Χρυσόστομο ως τον αξιότερο Ιεράρχη και Πατέρα της Εκκλησίας αντί των άλλων δύο. Οι Βασιλίτες, οι Γρηγορίτες, και οι Ιωαννίτες, δημιούργησαν μεγάλη αναστάτωση στην Κωνσταντινούπολη σε σημείο που διασάλευαν όχι μόνο την Εκκλησιαστική, αλλά και τη δημόσια τάξη. Τη λύση στο πρόβλημα έδωσε ο μητροπολίτης Ευχαΐτων Ιωάννης Μαυρόπους, ο οποίος πρότεινε τον κοινό εορτασμό τους, συνθέτοντας μάλιστα τμήμα της ακολουθίας για τους Τρεις Αγίους της Εκκλησίας. Από τότε, ορίστηκε η 30η Ιανουαρίου ως η ημέρα μνήμης των Τριών Ιεραρχών, αφού ο Ιανουάριος είναι ο μήνας, όπου και οι τρεις εορτάζουν.

Έξι αιώνες αργότερα, το 1826, ο Άγγλος ευγενής Δημήτριος Φρειδερίκος Γκίλφορντ, βαπτισμένος Ορθόδοξος Χριστιανός, ιδρυτής της Ιονίου Ακαδημίας στην Κέρκυρα, του πρώτου ουσιαστικά Ελληνικού Πανεπιστημίου, καθιέρωσε μαζί με τον καθηγητή Κωνσταντίνο Τυπάλδο, τον μετέπειτα ιδρυτή της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, την ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα αφιερωμένη στην Ελληνική Επτανησιακή Παιδεία. Δεκαέξι χρόνια αργότερα, το 1842 η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών καθιέρωσε την εορτή των Τριών Ιεραρχών ως ημέρα αφιερωμένη στην Παιδεία και στα Γράμματα και στη συνέχεια η Ελληνική Πολιτεία όρισε η εορτή των τριών αυτών Οικουμενικών Διδασκάλων, να είναι η κατ’ εξοχήν εορτή όλων των Πνευματικών Ιδρυμάτων του Έθνους. Εκδήλωση-αφιέρωμα στη μνήμη των Τριών Αγίων Πατέρων με την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Κω, οργανώνει από το 2010 η Ιερά Μητρόπολη Κώου και Νισύρου στην αίθουσα της Πνευματικής Εστίας, την οποία εισήγαγε και καθιέρωσε ο εμπνευσμένος και δραστήριος προκαθήμενός της κ. Ναθαναήλ.

Οι Τρεις Ιεράρχες έζησαν στον 4ο αιώνα, σε μια εποχή με δύσκολα προβλήματα: εκκλησιαστικά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά. Η Εκκλησία μετά από αγώνες που κράτησαν τρεις περίπου αιώνες, εξήλθε νικήτρια. Το Διάταγμα των Μεδιολάνων έθεσε τέρμα στους διωγμούς και τα βασανιστήρια των Χριστιανών. Η Εκκλησία όμως είχε να παλέψει τώρα με ιδέες και κακοδοξίες που απειλούσαν να νοθεύσουν το ορθόδοξο δόγμα της. Πρωταγωνιστές σε αυτόν τον αγώνα αναδείχτηκαν οι τρεις μεγάλοι αυτοί Πατέρες, οι οποίοι με τη ζωή και το έργο τους, ξεκαθάρισαν τις χριστιανικές αλήθειες από ψευδολογίες και πλάνες και οργάνωσαν τη ζωή της Εκκλησίας. Η Εκκλησία στις μέρες τους λαμπρύνθηκε, έφτασε σε ύψη πνευματικής καρποφορίας και δίκαια ο αιώνας που έζησαν ονομάστηκε «χρυσός αιώνας της Ορθοδοξίας».

Προσεγγίζοντας κανείς τις θέσεις των Τριών Ιεραρχών στα θέματα παιδείας και αγωγής των νέων, συναντά στα κείμενά τους προβληματισμούς και προτάσεις, όμοιες με τις πλέον προωθημένες θέσεις της σύγχρονης Παιδαγωγικής επιστήμης. Δυστυχώς όμως, ακόμα παραμένουν άγνωστες, όχι απλά στο ευρύ κοινό αλλά και στον εκπαιδευτικό κόσμο.

Η παιδεία τους είναι ένα είδος ποιμαντικής αγωγής. Ο δάσκαλος είναι ποιμένας, κατευθύνει, οδηγεί, μεταδίδει ζωή, όχι μόνο γνώσεις. Έτσι παραδίδει τη σκυτάλη στους μαθητές του. Η παιδεία δεν είναι «στεγνή πολυμάθεια», αλλά κατά τον Βασίλειο, «ανατροφή μετ’ ευλαβείας και μετάληψις αγιότητος».

Ο Ιωάννης Χρυσόστομος θεωρεί ότι πρωτεύοντα ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία παίζει η προσωπικότητα του δασκάλου καθώς επίσης και η σχέση του με τους μαθητές. Η σχέση δασκάλου-μαθητή πρέπει να είναι μια σχέση αγάπης και αλληλοσεβασμού. Το να αγαπά ο δάσκαλος το μαθητή και να αγαπιέται από αυτόν, «τὸ φιλεῖν καὶ φιλεῖσθαι», όπως ακριβώς λέει, είναι το στοιχείο εκείνο που βοηθά ουσιαστικά να γίνει αποδοτική η διδασκαλία. Ο καλός δάσκαλος κατά τον Χρυσόστομο εμπνέει, προσελκύει και πείθει. Δεν είναι εγωιστής, ούτε αλαζόνας, δε διακρίνεται για το εξουσιαστικό του ύφος, έχει πνεύμα μαθητείας, δεν περιαυτολογεί. Είναι ταπεινός, έχοντας συναίσθηση των ατελειών και αδυναμιών του. Γνωρίζει καλά «ότι η επιείκεια είναι πιο δυνατή από τη βία».

Ο παιδαγωγός πρέπει να επιδεικνύει δημοκρατικό πνεύμα και να σέβεται τη γνώμη των μαθητών του. Απέναντί τους να είναι απλός, ειλικρινής, απονήρευτος, άδολος. Να αποφεύγει την ειρωνεία και την υποκρισία. Οι δάσκαλοι κατά τον Άγιο Πατέρα δεν πρέπει να είναι φορτικοί και πιεστικοί, αλλά φιλόστοργοι. Οφείλουν να υπερβάλλουν σε φιλοστοργία τους φυσικούς πατέρες. Ο λόγος του δασκάλου, λέει ο Χρυσόστομος πρέπει να είναι «λόγος ανθρώπου που διδάσκει παρά ελέγχει, που παιδαγωγεί παρά τιμωρεί, που βάζει τάξη παρά που διαπομπεύει, που διορθώνει παρά που επεμβαίνει στη ζωή του μαθητή».

Τα βασικά στοιχεία της αληθινής παιδείας για τους Τρεις Ιεράρχες είναι: η αγάπη, η ελευθερία και ο σεβασμός του ανθρώπινου προσώπου. Και οι τρεις τονίζουν πως η σχέση παιδαγωγού-μαθητή είναι μια σχέση ελευθερίας και δημιουργίας. Ο διάλογος είναι το καλύτερο μέσο για να επιτευχθεί ο σκοπός της αγωγής. Η εξουσιαστικότητα και ο δογματισμός όχι μόνο δείχνουν έλλειψη αγάπης, αλλά και δε φέρνουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο εκπαιδευτικός οφείλει πρώτιστα να σέβεται το δώρο της ελευθερίας που χάρισε ο δημιουργός στα παιδιά και να μη φυλακίζει τις ανησυχίες τους, αλλά να ανοίγει ορίζοντες.

Τα διδάγματα της Παιδαγωγικής που αναφέρονται στην ποσότητα της ύλης και την αφομοίωσή της από τους μαθητές, δεν είναι ασφαλώς καθόλου καινούργια. Αυτό φαίνεται σαφέστατα στα κείμενα του Γρηγορίου, ο οποίος χρησιμοποιώντας εικόνες από την αγροτική ζωή, λέει πως δεν είναι ωφελιμότερη η ραγδαία βροχή από την ήρεμη, γιατί η πρώτη παρασύρει το έδαφος, ενώ η δεύτερη εισχωρεί βαθιά και το κάνει γόνιμο. Η διδασκαλία στην τάξη λέει ο Βασίλειος, πρέπει να γίνεται ευχάριστα, γιατί μόνο τότε η γνώση παραμένει μόνιμη. Για αυτό και τα μαθητικά βιβλία θα πρέπει να είναι σαφή και επαγωγικά. Κατά τον Γρηγόριο το να επιχειρεί κανείς να εκπαιδεύει άλλους προτού ο ίδιος εκπαιδευτεί ικανοποιητικά είναι τολμηρό και ανόητο. Ή να μη διδάσκεις ή να διδάσκεις με το παράδειγμά σου, τονίζει, διαφορετικά ό,τι κτίζεις με το δεξί, το γκρεμίζεις με το αριστερό. Το να φιλοσοφεί κανείς μόνο με τους λόγους, είναι χαρακτηριστικό του υποκριτή και όχι του δασκάλου.

Η παιδεία των Τριών Ιεραρχών δεν είναι απόκοσμη ή φιλόκοσμη, αλλά μια προσπάθεια ορθής γνώσης, θέασης και εκτίμησης του κόσμου. Κινείται στο παρόν μεταμορφώνοντας συνεχώς τον άνθρωπο και προσβλέπει στα έσχατα, όχι σαν μια παθητική αναμονή ενός ιδεατού κόσμου, αλλά ως φυσική κατάληξη και «πλήρωση» της συνεχούς επί γης μεταμόρφωσής του. Δεν είναι σκοταδιστική, δεν κάνει διάκριση μεταξύ υλικών και πνευματικών αγαθών, ανοίγεται σε όλους τους τομείς, όλος ο άνθρωπος και όλη η ζωή γίνεται δεκτή, εφόσον μπορεί να ενταχθεί στην καινή πραγματικότητα του Χριστού, στη νέα λυτρωτική πορεία.

Με απλά λόγια οι Τρεις Ιεράρχες υποστηρίζουν πως η Παιδεία πρέπει να είναι στην υπηρεσία του ανθρώπου και όχι του συστήματος, όπως δυστυχώς έχει καταντήσει στις μέρες μας. Σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο η Παιδεία είναι κατευθυνόμενη, γι’ αυτό και αποτυχημένη. Οι νέοι και οι νέες κατευθύνονται σύμφωνα με τις ανάγκες του συστήματος κάθε χώρας. Το ζητούμενο, δυστυχώς στις μέρες μας δεν είναι να φτιάξουμε ελεύθερους ανθρώπους, με συγκροτημένη προσωπικότητα, υπεύθυνους, έτοιμους να σταθούν κριτικά σε ό,τι αλλοιώνει την ομορφιά της ζωής, αλλά εξαρτήματα για να λειτουργήσει καλά η μηχανή της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Οι περισσότεροι νέοι δεν προχωρούν στις σπουδές τους σε ό,τι αυτοί ονειρεύονταν και επέλεξαν, δε σπουδάζουν για να ξεδιψάσουν τις ψυχές τους, για να ζήσουν, αλλά για να ενταχθούν εκεί που το απαιτούν οι ανάγκες του συστήματος με απώτερο σκοπό να βοηθήσουν στην ανάκαμψη των «δεικτών της παραγωγικότητας». Η παιδεία όμως δεν πρέπει να υποτάσσεται ούτε στην παραγωγικότητα, ούτε στις όποιες ανάγκες του κράτους, οφείλει να οδηγεί τους νέους στην ανακάλυψη του μυστηρίου της ζωής, στην κατάκτηση της ελευθερίας, στα μονοπάτια της αναζήτησης της αλήθειας, στη μύησή τους στην παράδοση του τόπου τους και στον πολιτισμό και τελικά στη μεταμόρφωσή τους.

Όπως τονίζει ένας πανεπιστημιακός δάσκαλος, όσοι κάνουν τους σχεδιασμούς για την παιδεία δείχνουν πως δεν τους ενδιαφέρει «η κατά κεφαλήν καλλιέργεια, αλλά το κατά κεφαλήν εισόδημα». Συνεχίζουμε να εγκληματούμε σε βάρος των νέων ανθρώπων. Υποτάξαμε την αγάπη στην αναγκαιότητα και γι’ αυτό αποτύχαμε. Στις μέρες μας η παιδεία έχει δώσει τη θέση της σε μια μονοδιάστατη, γι’ αυτό και άρρωστη εκπαίδευση. Για να επιτευχθούν οι στόχοι της, μπαίνουν σε καλούπια από νωρίς όλοι (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί). Το δόγμα παιδείας ειδικά στα Λύκεια, δηλαδή την εποχή που η ψυχή του νέου πάει να ανθίσει, είναι «να βγει η ύλη». Όλα θυσιάζονται εκεί. Η πίεση αφόρητη στους εκπαιδευτικούς που ζουν την τραγικότητα της μετατροπής τους, από φορείς γνώσης και ζωής σε απλούς διεκπεραιωτές ύλης, ενώ τα παιδιά μας στην ηλικία που διψούν για ζωή και αλήθεια περιορίζονται στο να μετατραπούν σε ζωντανά λυσάρια μαθηματικών, χημείας, φυσικής,  αρχαίων, κ.λπ.

Στη σημερινή εκπαίδευση της ισοπέδωσης, φτάσαμε σε τέτοιο σημείο ώστε και η έκθεση ιδεών, το μάθημα δηλαδή που ο μαθητής υποτίθεται ότι ελεύθερα καταθέτει τις ιδέες του, να ταυτίζεται με ένα φροντιστηριακό δίωρο. Ο μαθητής ζει την τραγωδία του να μαθαίνει «τί πιστεύει» και πώς «πρέπει να το εκθέσει», ούτως ώστε να «πετύχει». Ζητούμε δηλαδή από το νέο άνθρωπο να αρνηθεί την προσωπικότητά του, να γίνει κάτι «άλλο» για να κατορθώσει να θεωρηθεί επιτυχημένος. Σε μια κοινωνία πνιγμένη στον ατομικισμό, στις αξίες του εύκολου κέρδους, σε μια κοινωνία που προοδεύει όποιος διακρίνεται όχι για τις γνώσεις του, αλλά για τις γνωριμίες του, σε μια κοινωνία, στην οποία οι αξίες που προτείνονται στη νέα γενιά είναι ο καριερισμός, η βαθμοθηρία και αργότερα το μικροαστικό βόλεμα, τί μπορούμε να περιμένουμε; Εμείς οι μεγαλύτεροι πνιγμένοι στις ανασφάλειές μας θέλουμε γενιές βολικών και βολεμένων, ανθρώπους που δεν είναι έτοιμοι να ρισκάρουν, ούτε να θυσιαστούν για τίποτα. Προτείνουμε στους νέους την κοινωνία του «φαίνεσθαι» και «της έξωθεν καλής μαρτυρίας». Το παν, είναι το προσωπείο. Η εικόνα μας προς τα έξω. Ξεχάσαμε ότι η αξία δε βρίσκεται στο προσωπείο, αλλά στο πρόσωπο. Έτσι οι νέοι άρχισαν να μαζεύουν προσωπεία. Πώς να επιβιώσεις διαφορετικά;  Θέλει δρόμο για να φτάσεις στο πρόσωπο, στην επικοινωνία, στη συνάντηση. Θέλει ψυχή.

Η αγάπη, λέει ο άγιος της Εκκλησίας μας, είναι πιο γλυκιά και από τη ζωή. Προσφέρουμε σήμερα παιδεία αγάπης; Φοβάμαι πως όχι. Τότε πώς θέλουμε παιδεία ζωής; Η παιδεία για να είναι πετυχημένη πρέπει να μιλά στις ψυχές, να τις κάνει να χαίρονται, να ονειρεύονται, να δημιουργούν. Να είναι, όπως προτείνουν οι Τρεις Ιεράρχες, «δρόμος απελευθέρωσης και όχι διαδικασία εξαναγκασμού και ανελευθερίας».

Κυρίες και Κύριοι,

Τιμώντας τους Τρεις Ιεράρχες δεν κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν, εκείνοι έρχονται κοντά μας, στο παρόν, για να νοηματοδοτήσουν το μέλλον μας. Είναι κοντά μας οι Τρεις Ιεράρχες, γιατί η ζωή και η δράση τους παραμένει καθολικά ανθρώπινη και διαχρονικά οικουμενική. Είναι παρόντες, διότι δεν ήταν απόλυτα απόκοσμοι, ούτε ολοκληρωτικά εγκόσμιοι, αλλά γνήσια και καθολικά ανθρώπινοι. Είναι τόσο δυναμική η παρουσία τους, τόσο βαθιά και πλατιά η γνώση τους, τόσο καθολικής αποδοχής οι απόψεις τους, ώστε να φθάνουν στην εποχή μας με ένα πρόσωπο νιότης, φρεσκάδας, και ανανέωσης, που όμοιό του δεν έχει να μας δείξει η ανθρωπότητα.

Βασίλειος, Γρηγόριος, Ιωάννης, τρεις άνθρωποι Άγιοι, Πυξίδες, Φάροι ολόφωτοι που έζησαν το Φως, έγιναν Φως και μας οδηγούν με ασφάλεια στο Φως. Αυτούς ας έχουμε πρότυπα αγωγής και παιδείας στη ζωή μας.

Χρόνια σας πολλά και ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Κως, 30-1-2014

 

ΠΗΓΕΣ

  1. ΄Εφης Γαζή, «Ο δεύτερος βίος των Τριών Ιεραρχών», εκδόσεις ΝΕΦΕΛΗ 2004.
  2. Ανδρέα Αργυρόπουλου, «Το επαναστατικό μήνυμα των Τριών Ιεραρχών και η εποχή μας», εκδόσεις ΕΞΟΔΟΣ  2009.
  3. Στυλιανού Παπαδόπουλου, «Πατρολογία», τόμος Β΄, Αθήνα 1990.