Πέρασαν τον Προϋπολογισμό χωρίς “συγκρούσεις” & τα “έσπασαν” στο παγοδρόμιο & το καρουζέλ.. (Ο Πύργος του Βόλντεμορτ στον Άρχοντα των δαχτυλιδιών..)

Χωρίς εκπλήξεις και απρόοπτα εξελίχθηκε η αποψινή συνεδρίαση (αρχικά η ειδική) του δημοτικού συμβουλίου για τον Προϋπολογισμό, τον οποίο ο εισηγητής εκ μέρους της Δημ. Αρχής, Αντιδήμαρχος επί των Οικονομικών Αντώνης Γιωργαράς χαρακτήρισε “αλληλεγγύης και αναπλάσεων”.

Ενώ η μειοψηφία με τοποθετήσεις των επικεφαλής Γ. Κυρίτση, Γ. Κρητικού, Δ. Βαγγέλη και Κ. Μακρή (με διαφορετικές πολιτικές προσεγγίσεις και θέσεις), άσκησε σκληρή κριτική για την ακολουθούμενη πολιτική, καταψηφίζοντας τον.

Το ήρμο κλίμα αμέσως μετά περνώντας στην τακτική συνεδρίαση τάραξε προσωρινά η πρώτη ένταση στο 2ο θέμα (το 1ο θέμα που ήταν ο προυπολογισμός του Λιμ. ταμείου πέρασε επίσης κατά πλειοψηφία), κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας του μιας και η απόφαση για οριστική απαλλοτρίωση τμήματος ακινήτου για αναγνώριση ρέματος και την εφαρμογή της πολεοδομικής μελέτης απαιτούσε 17 ψήφους (υπέρ τάχθηκαν οι 16 σύμβουλοι από δημ. αρχή, και οι παρόντες της ελάσσονος μειοψηφίας, καθώς οι σύμβουλοι της Δύναμης Αλλαγής ψήφισαν αρνητικά) και χρειαζόταν απαραιτήτως η ψήφος του Σ. Καμπουράκη από την Ανθρώπινη Κω ο οποίος απουσίασε για μια ανθρώπινη ανάγκη και ήρθε καθυστερημένα στην αίθουσα με συνέπεια να προκληθεί κόντρα Κυρίτση με Καΐσερλη- Νικηταρά (αλλά μετά την τοποθέτηση του Σ. Καμπουράκης, όπως και του Γ. Κρητικού, η ψηφοφορία επαναλήφθηκε και τελικά το θέμα πέρασε…)

Στη συνέχεια ο Αντιδήμαρχος Θ. Νικηταράς εισηγήθηκε το θέμα της μίσθωσης ακινήτου (από 1-3 ακίνητα τα οποία έχουν διερευνηθεί για αυτό το σκοπό) για οργανωμένο πάρκινγκ…

Επίσης η μίνι “χριστουγεννιάτικη” κόντρα μεταξύ Νικηταρά -Κυρίτση- Γερασκλή για το ρεύμα του παγοδρομίου που πληρώνει ο δήμος στον επιχειρηματία (ο Θ. Νικηταράς θυμήθηκε τα 140χιλ. ευρώ ενοίκιο του καρουζέλ με τον Γ. Κυρίτση να του απαντά “θα τα πούμε…” και ο Δ. Γερασκλής να προσθέτει ότι το ρεύμα του παγοδρομίου κοστίζει πολύ περισσότερα καρουζέλ και ας λέει ο Αντιδήμαρχος ότι είναι μόνο 2,5χιλ…)

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Γ. Κυρίτσης λέγοντας τους ότι 1ον) δεν μπορούν να φτάσουν τις εκδηλώσεις τους…

τα έσοδα του καρουζέλ κάλυψαν πολλές εκδηλώσεις τότε και κατηγόρησε τη δημ. αρχή ότι ο ενοικιαστής του παγοδρομίου δεν πλήρωσε τίποτα… Οπότε αντέδρασε έντονα ο Αντιδήμαρχος Α. Γιωργαράς χαρακτηρίζοντας “ψέματα και ανακρίβειες” τα λεγόμενα του κ. Κυρίτση.

“Θα ελέγξουμε φέτος και τους υπαλλήλους που έχετε εκεί και δουλεύουν…” συνέχισε ο κ. Κυρίτσης χαρακτηρίζοντας (κορυφαία ατάκα) την περσινή άθλια εικόνα της πλατείας με τη μουσική που έβαζε και το όλο σκηνικό, σαν τον “πύργο του Βόλντεμορτ στον Άρχοντα των δαχτυλιδιών…”

Άφησε επίσης αιχμές για κάποιους που “κατοικοέδρευαν στην πλατεία και έπαιρναν την είσπραξη…” ενώ ο δήμος πλήρωνε ρεύμα και νερό…

Κόντρα υπήρξε επίσης για το τίμημα ο κ. Κυρίτσης υποστήριξε ότι ήταν 10 ευρώ για το παγοδρόμιο και 2 για τα μπαλάκια… ενώ ο Αντιδήμαρχος Θ. Νικηταράς τον διέψευσε, λέγοντας ότι βάζει όλη την εικογένεια αφού το εισιτήριο ήταν 4 ευρώ. Υπνεθυμίζοντας του δε (περνώντας και πάλι σε αντιπερισπασμό μετά το καρουζέλ) ότι η νυν δημ. αρχή με το που ανέλαβε πλήρωσε “273χιλ. ευρώ τα σπασμένα του Beach volley…”

Mε τον Κ. Καΐσερλη να λέει στον κ. Κυρίτση υπαινικτικά ότι όλη η κωακή κοινωνία ξέρει ποιος ήταν ο διοργανωτής και πόσα πήρε…

Ενώ ο Θ. Νικηταράς ρώτησε ευθέως τον κ. Κυρίτση που ρωτούσε αντίστοιχα πόσα πλήρωσε για τον κοινόχρηστο χώρο ο εν λόγω επιχειρηματίας, πόσα πλήρωσε τότε ο διοργανωτής του Beach Volley για την πλ. του Κως…

Ο Γ. Κυρίτσης απάντησε “αστε τα αυτά, δεν μπορείτε με τίποτα να φτάσετε τις εκδηλώσεις μας και έχετε κόμπλεξ γι αυτό… Είμαστε τζάμι και στο τζάμι δεν κολλάνε αυτά που λέτε…” Η απάντηση του Θ. Νικηταρά ήταν ότι “το τζάμι ράγισε κι έσπασε…” και ο Κ. Καΐσερλης συμπλήρωσε “γι αυτό χάσατε τις εκλογές.. δεν το καταλάβατε;”

Κλείνοντας με την τελευταία επίσης ξεχωριστή ατάκα (Καΐσερλης προς Κυρίτση): “Είσαστε βαθύ παρελθόν…”

Με τον Γ. Κυρίτση να του απαντά γελώντας: “Μάης μήνας έρχεται… Είμαστε εδώ”

Κι έτσι η συνεδρίαση (και η τηλεοπτική μετάδοση) έκλεισε πανηγυρικά και θριαμβευτικά…

 

A. Γιωργαράς: Μην διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά. 

Εισήγηση Αντιδημάρχου Οικονομικών, κ. Αντώνη Γιωργαρά στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κω για τον Προϋπολογισμό του έτους 2014

 

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Η σύνταξη και ψήφιση του προϋπολογισμού ενός Δήμου εκτός από θεσμική υποχρέωση, αποτελεί κορυφαία πολιτική διαδικασία, αφού ο προϋπολογισμός αποτελεί βασικό και απαραίτητο εργαλείο για την λειτουργία ενός δήμου και κατ’ επέκταση για την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγράμματος δράσης του.

Στα πλαίσια αυτά συντάχθηκε ο προϋπολογισμός του 2014 απόλυτα εναρμονισμένος με την νέα νομοθεσία περί του τρόπου κατάρτισης των προϋπολογισμών αλλά και με τις σχετικές εγκυκλίους και οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών και του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ.

Όπως ήδη θα γνωρίζετε με το νόμο 4172/2013 τροποποιήθηκε η διαδικασία σύνταξης-ψήφισης και έγκρισης του προϋπολογισμού των Δήμων.

Έτσι καταβλήθηκε μια σημαντική προσπάθεια από τις υπηρεσίες τις οποίες και οφείλουμε να ευχαριστήσουμε ώστε να προσαρμοστούν οι ενέργειες και τα βήματα σύνταξης του προϋπολογισμού, στις νέες ρυθμίσεις.

Ο προϋπολογισμός υποβάλλεται ισοσκελισμένος με εγγεγραμμένα σε αυτόν όλα τα έσοδα και τις δαπάνες στο ύψος των 68.816.699,88 €, από αυτά τα τακτικά έσοδα είναι 15,778.428,32 τα έκτακτα έσοδα 24.623.739,06 και σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τα χρηματοδοτούμενα έργα που είναι 24.163.000,00€ επίσης τα έσοδα από παρελθόντα έτη είναι 18,724,946,01€.

Πολιτική κατεύθυνση αυτού του προϋπολογισμού είναι η αύξηση της παραγωγικότητας του δήμου και οι συντονισμένες προσπάθειες για τη στήριξη της αγοράς και τη δημιουργία συνθηκών ανάπτυξης. Το 2014 θα είναι η χρονιά της μεγάλης αλληλεγγύης αλλά και των πολλών ορατών έργων γιατί αυτό το διάστημα υλοποιούνται στην πόλη μας μια σειρά σημαντικών παρεμβάσεων που θα αλλάξουν την εμφάνιση αλλά και την λειτουργία της πόλης ενώ ταυτόχρονα τους επόμενους μήνες ολοκληρώνονται ή ξεκινούν μια σειρά έργων στις υπόλοιπες δημοτικές κοινότητες που θα δώσουν μια διαφορετική όψη στα χωριά μας και κυρίως στον τρόπο ζωής των συνδημοτών μας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ο σημερινός προϋπολογισμός είναι ο τέταρτός κατά σειρά προϋπολογισμός του Ενιαίου Δήμου Κω και τελευταίος αυτής της δημοτικής περιόδου.

Όταν πριν τρία χρόνια ξεκινήσαμε αυτή την πορεία η κατάσταση ήταν εντελώς διαφορετική από αυτή που είναι σήμερα. Είχαμε τότε δυο επιλογές, τον συνηθισμένο δρόμο ένα δρόμο χωρίς εμπόδια και η άλλη επιλογή ήταν ένας άλλος δρόμος ένας δρόμος με εμπόδια.

Αυτή η δημοτική αρχή από την πρώτη στιγμή επέλεξε τον δύσκολο δρόμο τον δρόμο με τα εμπόδια.

Από την αρχή αποσαφηνίσαμε ότι η μόνη διέξοδος για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης είναι η συνένωση των διάσπαρτων δυνάμεων μας και η αξιοποίηση τους, γι’ αυτό και προσδιορίσαμε με απόλυτο τρόπο την πρόθεση μας να στηρίξουμε με όλα τα μέσα και όλους τους τρόπους τις οικογενειακές επιχειρήσεις και τους νέους επιστήμονες.

Σε καιρούς κρίσης, αλλά και σε περιόδους οικονομικού μαρασμού τα φαινόμενα που παρουσιάζονται έντονα είναι αυτά του αλληλοσπαραγμού, αφού όλοι θωρακίζονται ατομικά για την επιβίωσή τους.

Η σκέψη και η μεγάλη αγωνία της παρούσας διοίκησης στράφηκε στους αδύναμους και στους άνεργους. Κύρια έννοια μας είναι να στηρίξουμε τους δημότες για να αντέξουν τις δυσκολίες. Να εξασφαλίσουμε την κοινωνική συνοχή, να μειώσουμε τις εντάσεις, να διατηρήσουμε την ομαλότητα της κοινωνικής ζωής».

Με βάση αυτή την σκέψη πορευτήκαμε και συνεχίζουμε να πορευόμαστε.

Διανύοντας ίσως τη δυσκολότερη στιγμή για την οικονομική κατάσταση αυτής της χώρας κληθήκαμε να πάρουμε σημαντικές αποφάσεις.

Με δεδομένη την μείωση των πόρων από τις κρατικές επιχορηγήσεις όπου από τα 11 εκατομμύρια ευρώ του 2010 φτάσαμε στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ του 2013 και προϋπολογίζουμε για το 2014 6,1 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την οδηγία του ΥΠΕΣ. Αν λάβει δε κανείς υπ όψιν του και το κόστος των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων τότε μπορεί να καταλάβει και την πραγματική μείωση των θεσμοθετημένων πόρων.

Την στιγμή που ο κρατικός μηχανισμός αδυνατούσε να ανταποκριθεί στα αυτονόητα οι πολίτες έπρεπε να νοιώσουν ότι η τελευταία ίσως ελπίδας τους, ο δήμος, ήταν δίπλα τους.

Οφείλαμε λοιπόν να έχουμε κοινωνικό προσανατολισμό με τη διατήρηση και διεύρυνση των κοινωνικών υπηρεσιών και παροχών προς τους δημότες μας από την μια και από την άλλη βλέπαμε ότι για να μπορεί ο δήμος να συνεχίσει να παίζει αυτό τον ρόλο έπρεπε να νοικοκυρέψει τα οικονομικά του και να τα προσαρμόσει στα νέα δεδομένα.

Στοχεύσαμε λοιπόν συγκεκριμένα στα εξής:

Α)Μείωση λειτουργικών εξόδων. Από τα 25 εκατομμύρια ευρώ του 2010 φτάσαμε στα 20 εκατομμύρια ευρώ του 2012 ποσοστό μείωσης 20%.

Β)Σταθεροποίηση των τοπικών εσόδων. Από τα 14 εκατομμύρια ευρώ μέσο όρο του 2009-2010 φτάσαμε στα 13,5 εκατομμύρια ευρώ μέσο όρο του 2011-2012 μείωση των τοπικών εσόδων δηλαδή μόνο 4%.

Γ)Αποπληρωμή του συνόλου των υποχρεώσεων των προηγουμένων ετών. Από τα 8,5 εκατομμύρια ευρώ του 2010 σήμερα φτάσαμε στο 1,5 εκατομμύρια ευρώ και αυτά επειδή για τα περισσότερα εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις. Πετύχαμε μείωση των υποχρεώσεων μας κατά 82%.

Δ)Σταθεροποίηση του ταμείου μας. Από τα 3,3 εκατομμύρια ευρώ του 2010 φτάσαμε σήμερα 3,5 εκατομμύρια ευρώ. Αυξήσαμε το ταμείο μας κατά 7%.

Ε)Βελτίωση του μέσου όρου χρόνου πληρωμής των προμηθευτών μας. Από τους 7 μήνες του 2010 φτάσαμε στις 45 ήμερες του 2013.

ΣΤ) Εξεύρεση πόρων από χρηματοδοτούμενα προγράμματα προκειμένου να ενισχύσουμε την ανάπτυξη. Από τα 6,5 εκατομμύρια ευρώ που ήταν οι αποφάσεις ένταξης έργων και δράσεων το 2010 φτάσαμε σήμερα στα 24,1 εκατομμύρια ευρώ και αν συνυπολογίσουμε και τα 27 εκατομμύρια ευρώ της ΔΕΑΥΚ τότε ξεπερνάμε τα 50 εκατομμύρια ευρώ σε χρηματοδοτούμενα έργα. Αυξήσαμε την χρηματοδότηση του δήμου από ευρωπαϊκούς πόρους κατά 370%.

Παράλληλα όμως και ενώ νοικοκυρεύαμε τα οικονομικά του δήμου οφείλαμε να διατηρήσουμε το κοινωνικό του πρόσωπο οφείλαμε να σταθούμε δίπλα στους συνδημότες μας στην δύσκολη οικονομική περίοδο που περνούμε όλοι μας.

Α) Μειώσαμε τα τέλη κοινοχρήστων χώρων κατά 10%.

Β) Μειώσαμε τα τέλη κοινοχρήστων χώρων για όσα καταστήματα μένουν ανοιχτά τον Μάρτιο και τον Νοέμβριο κατά 40%.

Γ) Μειώσαμε τα τέλη ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας κατά 50% σε ειδικές ομάδες του πληθυσμού όπως (Α.Μ.Ε.Α,ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ,ΑΠΟΡΟΙ).

Δ) Μειώσαμε τα τέλη ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας κατά 30-50% σε επιχειρήσεις του παραγωγικού κλάδου όπως (Συνεργεία, Μηχανουργεία Ξυλουργεία, Βιοτεχνίες κτλ).

Ε) Μειώσαμε τα μισθώματα από τα κτίρια ιδιοκτησίας του Δήμου κατά 10%.

ΣΤ) Μειώσαμε τα μισθώματα από τις παραλίες κατά 10%.

Ζ) Μειώσαμε τα τροφεία στου βρεφονηπιακούς σταθμούς κατά 30 έως 40%.

Η) Αναλάβαμε το 75% του κόστους των εξόδων για την δράση το συσσιτίου από την Ιερά Μητρόπολη.

Θ)Λειτουργήσαμε πρόγραμμα κόστους 40.000,00€ για διανομή τροφίμων σε απόρους συνδημότες μας.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολλά στο δήμο μας, άλλα φαίνονται και άλλα δεν φαίνονται. Οι αλλαγές αυτές όμως πρέπει να συνεχιστούν έχουμε αρκετό δρόμο μέχρι να φτάσουμε στο τελικό στόχο που είναι ένας ικανός δήμος που να μπορεί όπως και πρώτα να στηρίξει την ισόρροπη ανάπτυξη και την πρόοδο της κοινωνίας.

Οφείλουμε αυτή τη δύσκολη στιγμή να είμαστε ξεκάθαροι και ειλικρινής, οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν πλήρως όλα τα δεδομένα χωρίς ωραιοποιήσεις. Οι έχοντες την ευθύνη διοίκησης του Δήμου μας οφείλουμε να εναρμονιστούμε με τα πραγματικά δεδομένα της συγκυρίας που διανύουμε.

Το πιο εύκολο πράγμα αυτή την περίοδο είναι να είσαι στα κεραμίδια. Το πιο δύσκολο είναι να παλεύεις, να βελτιώνεις ένα σύστημα και να αντιστέκεσαι σε ένα ρημαγδό μέτρων. Αυτή η δημοτική αρχή εκφράζει ένα σύστημα που είναι υγιές πρωτοπόρο και αποτελεσματικό έχει όραμα και αυτό το γνωρίζουμε όλοι.

Αυτό το όραμα ήδη έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς οι οποίοι ανήκουν στους πολίτες της Κω.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Πολλές φορές τα τρία τελευταία χρόνια που έχουμε την ευθύνη διοίκησης του Δήμου μας αναρωτήθηκα γιατί τελικά επιλέξαμε τον δύσκολο δρόμο με τα εμπόδια και όχι τον εύκολο δρόμο χωρίς τα εμπόδια .

Σήμερα μπορώ να πω με βεβαιότητα την απάντηση.

Μην διαλέξεις ένα δρόμο χωρίς εμπόδια, πιθανότατα δεν οδηγεί πουθενά.

 

Γ. Κρητικός: Πλασματικός, προεκλογικός προϋπολογισμός χωρίς ανθρώπινο πρόσωπο…

Εισήγηση στο θέμα : Προϋπολογισμός Δήμου Κω 2014

 Κύριε Δήμαρχε, Κύριε Πρόεδρε, Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 Σήμερα μας καλέσατε για να συζητήσουμε και να ψηφίσουμε επί του Προϋπολογισμού για το 2014. Αυτός είναι και ο τελευταίος προϋπολογισμός που καταθέτει αυτή η Δημοτική Αρχή. Θυμίζω στο σώμα ότι σε μερικούς μήνες έχουμε Δημοτικές Εκλογές. Για αυτό παρατηρούμε μια προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής να φανεί αρεστή στους συμπατριώτες μας μέσα από τον προϋπολογισμό του 2014. Προτείνει τα πάντα στους πάντες. Όλα χώρεσαν. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2014 η Δημοτική Αρχή υπόσχεται ότι θα κάνει περισσότερα απ’ ότι έκανε τα τελευταία τρία χρόνια! Δυστυχώς όμως η πρόταση που έρχεται και φέτος δεν είναι αποτέλεσμα σοβαρής δουλειάς. Δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος στα όργανα. Ο προϋπολογισμός σήμερα έρχεται απλά προεκλογικά.

Δε θα μπούμε σε λεπτομέρειες σήμερα. Και δε θα μπούμε για δύο συγκεκριμένους λόγους:

  • Επειδή σας έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις επί των προϋπολογισμών των προηγούμενων χρόνων χωρίς εσείς να μπείτε στον κόπο ούτε να τις δείτε, και

  • Επειδή η σημερινή σας πρόταση είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. Και ενώ ομολογείτε την αποτυχία της πολιτικής σας στις τριμηνιαίες εκθέσεις για την εφαρμογή του προϋπολογισμού του προηγούμενου έτους, καταθέτετε σήμερα μια από τα ίδια ενώ γνωρίζετε ότι δε θα τα κάνετε!

Σήμερα θέλουμε επιγραμματικά να εστιάσουμε την προσοχή μας σε συμπεράσματα που προκύπτουν από την πρότασή σας και έχουν να κάνουν με τις συγκεκριμένες πολιτικές που θα εφαρμόσετε. Και δυστυχώς είναι τα ίδια συμπεράσματα που καταθέσαμε για τους προηγούμενους προϋπολογισμούς. Αυτό από μόνο του σημαίνει πολλά. Και παραγωγή έργου δεν υπήρξε, και επιμένετε σε μια πλασματική πρόταση.

  1. Παρατηρείται υπερεκτίμηση εσόδων σε κάποιους κωδικούς που οδηγεί σε κατάρτιση ελλειμματικού προϋπολογισμού.

  2. Δεν αιτιολογείται κάθε εγγραφή όπως προβλέπεται από το νόμο.

  3. Δεν έχετε μέχρι σήμερα πρόταση για την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας.

  4. Δεν έχει την πολιτική βούληση ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή να διεκδικήσει και να εισπράξει από τις μεγάλες επιχειρήσεις. Π.χ. τα δημοτικά τέλη από τα τετραγωνικά μέτρα μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων. Και δε φτάνει αυτό, αλλά προχωράτε και στη μείωση των προστίμων που τους έχουν επιβληθεί λόγω ασυνέπειας κατά 50%!

  5. Δεν είναι στις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής να τρέξει τα σχέδια πόλης. Έχουν παγώσει τα πολεοδομικά και το ΣΧ.Ο.Ο.Α.Π., τα κατ’ εξοχήν τοπικά αναπτυξιακά εργαλεία.

  6. Η πρόταση σχετικά με τα έσοδα παρελθόντων ετών δεν είναι επαρκώς στοιχειοθετημένη. Είναι γεγονός ότι εμφανίζονται μεγάλα ποσά στα έσοδα που είναι απλά βεβαιωμένα χωρίς να έχουν εισπραχθεί μέχρι σήμερα, και εσείς ομολογείτε και επίσημα σήμερα ότι δεν μπορείτε να εγγυηθείτε την είσπραξη τους.

  7. Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο στήριξης του τουριστικού προϊόντος που αποτελεί την ατμομηχανή για την ανάπτυξη του τόπου.

  8. Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο στήριξης των ευπαθών ομάδων του Δήμου μας σε ιδιαίτερα δύσκολες εποχές όπως αυτές που διανύουμε.

  9. Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο στήριξης των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων καθώς και των σχολείων του νησιού.

  10. Δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και εξειδικευμένο σε άξονες και μέτρα σχέδιο ανάπτυξης του τόπου.

Η Δημοτική Αρχή απογοητεύει πάλι σήμερα τον λαό της Κω με την πρόταση του Προϋπολογισμού για του 2014.

Εμείς αγαπητοί συνάδελφοι δεν ψηφίσαμε το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2014 και κατ’ επέκταση δεν πρόκειται να ψηφίσουμε έναν πλασματικό και προεκλογικού χαρακτήρα Προϋπολογισμό από τον οποίο λείπει το ανθρώπινο πρόσωπο καθώς και η αναπτυξιακή προοπτική. Σε ιδιαίτερα δύσκολες εποχές οφείλουμε όλοι να στεκόμαστε στο ύψος των περιστάσεων.

 Γιάννης Κρητικός – Ανθρώπινη Κως

 

Δ. Βαγγέλης: Έμμεση επιβάρυνση των οικονομικά αδύναμων 

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2014

Συγκάλυψη της Μνημονιακής κυβερνητικής πολιτικής,

Έμμεση επιβάρυνση των οικονομικά αδύναμων .

Συνέχιση της στήριξης της μονοκαλλιέργειας του τουρισμού παρά τις εξαγγελίες 

Α. ΓΕΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η συζήτηση για τον ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ του Δήμου πραγματοποιείται σε ένα περιβάλλον ζοφερό, όπου δεσπόζουν οι αυταρχικές πολιτικές της κυβέρνησης που καταλύουν τους δημοκρατικούς θεσμούς και απειλούν με νέα οδυνηρά μέτρα για το λαό μας που τον οδηγούν στην εξαθλίωση και στην απόγνωση. Η ελληνική κοινωνία ζει μια πρωτοφανή σε ένταση και έκταση κρίση, τη χειρότερη που γνώρισε μεταπολιτευτικά. Οι αδύναμες κοινωνικές τάξεις έχασαν και εξακολουθούν να χάνουν τα εισοδήματά τους, εργατικά δικαιώματα δεκαετιών ακυρώθηκαν και ακυρώνονται, η ανεργία εκτινάσσεται σε πρωτοφανή επίπεδα, η οικονομία ακολουθεί καθοδικό σπιράλ θανάτου, η κοινωνία αποσυντίθεται, οι θεσμοί διαλύονται και η δημοκρατία περιστέλλεται ενώ αγγίζονται τα όρια της αντιδημοκρατικής εκτροπής. Ο τρόπος ζωής όλων μας αποδιαρθρώνεται όλο και περισσότερο.

Το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα διεφθαρμένο, ανίκανο και πλήρως υποταγμένο στη στρατηγική του κεφαλαίου σε εθνική και διεθνή κλίμακα, ενόσω προωθεί με όλα τα μέσα την καταστροφή, εξαντλεί τα όριά του και αποσταθεροποιείται.

Ζούμε το τέλος μιας εποχής. ζούμε τις ωδίνες που θα γεννήσουν μια νέα. Εκείνοι που κυβερνούν αρχίζουν να μην μπορούν να κυβερνήσουν όπως πριν. εκείνοι που κυβερνώνται αρχίζουν να μη θέλουν να κυβερνηθούν όπως πρώτα.

Β. ΕΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Οι μνημονιακές κυβερνήσεις έχουν εξαθλιώσει μεταξύ των άλλων και το θεσμό της Αυτοδιοίκησης. Η Τ.Α μετατρέπεται σταδιακά σε κρατική υπηρεσία. Ένας βασικός πυλώνας του Δημόσιου Χώρου, η κοντινότερη προς τον πολίτη εξουσία, απαξιώνεται, υποβαθμίζεται και μετατρέπεται σε βραχίονα του κεντρικού κράτους που πειθήνια θα εκτελεί τις αποφάσεις του. Ο Καλλικράτης, αντί να δημιουργήσει ισχυρούς ΟΤΑ, όπως επαγγελλόταν, έχει οδηγήσει την Αυτοδιοίκηση σε τέλμα.

Το κράτος μειώνει περικόπτοντας άγρια τις επιχορηγήσεις των ΚΑΠ και της ΣΑΤΑ! Ο πολίτης πληρώνει ,Άρα χαράτσωμα των δημοτών.

Αμφισβητείται η δυνατότητα άσκησης της οποιασδήποτε κοινωνικής πολιτικής, αφού και τα αντίστοιχα κοινοτικά προγράμματα έχουν σύντομη ημερομηνία λήξης.

Προωθείται, χρησιμοποιώντας τους Δήμους ως πιλότο, η εγκαθίδρυση ελαστικών σχέσεων εργασίας με μαζικές απολύσεις συμβασιούχων, βίαιες μετατάξεις, εργασιακή εφεδρεία και ταυτόχρονα απαγόρευση πρόσληψης μόνιμου προσωπικού.

Πολύ σύντομα ο Δήμος θα βρεθεί σε πλήρη αδυναμία λειτουργίας του. Θα μεταβληθεί σε φορέα ενοικίασης κοινωφελών δράσεων σε ιδιώτες, σε απλά εξαρτήματα της κεντρικής κυβέρνησης.

Ο δρόμος για την πλήρη ιδιωτικοποίηση σχεδόν όλων των υπηρεσιών έχει ήδη ανοίξει σε συνεργασία με το ξένο κεφάλαιο. Οι υπηρεσίες για την διαχείριση των απορριμμάτων από την αποκομιδή μέχρι και την τελική διάθεση, οι κοινωνικές δομές , οι υπηρεσίες πράσινου, ηλεκτροφωτισμού κλπ είναι στο στόχαστρο μεγάλων επενδυτικών συμφερόντων και άλλων ιδιωτών που θέλουν να επενδύσουν σε μια χώρα κατεστραμμένη με πολύ Φτωχό εργατικό δυναμικό.

Γ. ΑΜΕΣΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥ

Ως ελάχιστα για την επιβίωση του Δήμου απαιτούμε:

-Την άρνηση οποιασδήποτε αρμοδιότητας που δεν εξασφαλίζει εκ των προτέρων τους αναγκαίους πόρους και το απαραίτητο προσωπικό.

-Την αποτροπή των πολιτικών άμεσης και έμμεσης ιδιωτικοποίησης κρίσιμων κοινωνικών και αναπτυξιακών τομέων (απορρίμματα, νερό, ενέργεια, κοινωνικές υπηρεσίες κ.λ.π.).

-Την υπεράσπιση των κοινωνικών και εργασιακών κατακτήσεων και την αγωνιστική αντίσταση στις διαλυτικές ρυθμίσεις για την εφεδρεία και τις απολύσεις, τη συρρίκνωση των θέσεων εργασίας και τη μείωση των μισθών.

-Τη σφοδρή αντίθεση μας στις νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης για καταργήσεις και συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και την απόλυση των Ιδιωτικού Δικαίου Εργαζομένων σ’ αυτές.


-Δεν έχει λογική το τι θέλει η Δημοτική αρχή αλλα το τι μπορεί με

βάση τα πραγματικά στοιχεία . Το τι θέλει αποτυπώνεται στο προεκλογικό πρόγραμμα, το τι μπορεί στον προϋπολογισμό.

-Απουσιάζει απ το σύνολο των προγραμμάτων η οικολογική οπτική. Η λογική του κατασκευάζω και κτίζω διαρκώς που επικρατεί πρέπει να συμπληρωθεί σε αρκετές περιπτώσεις με το τι γκρεμίζω για να δημιουργήσω χώρους πράσινου που θα βελτιώσουν τη ζωή των δημοτών.

-Ο προσανατολισμός του τεχνικού προγράμματος που υπηρετεί ο προϋπολογισμός πρέπει να περιέχει στοιχεία λειτουργικότητας και όχι του θεαθήναι…

Ως Σ.Ελπίδας προτείνουμε την προώθηση των διαδικασιών του συμμετοχικού προϋπολογισμού, δίδοντας ουσιαστικό περιεχόμενο στην επιτροπή διαβούλευσης.

– Τέλος ο προϋπολογισμός Είναι δημόσιο έγγραφο και απαιτείται η δημοσίευση του.

 Δ. Βαγγέλης

Δημοτικός Σύμβουλος με τη Σ. ΕΛΠΙΔΑΣ.

 

Κ. Μακρή: Γι’ αυτό παλεύουμε και καλούμε το λαό να παλέψει για πλήρη, επαρκή χρηματοδότηση στους Δήμους

Προϋπολογισμός 2014

Έγιναν παρατηρήσεις και από τους επικεφαλής για τα ποσά. Να μην επαναλάβουμε με νούμερα τα οποία αναδεικνύουν μια σκληρή πραγματικότητα την οποία δεν αποκαλύπτετε και εκεί ακριβώς βρίσκεται και η διαφορά της πολιτικής τοποθέτησης.

 

Ο προϋπολογισμός του Δήμου είναι βαθύτατα αντιλαϊκός όπως ορίζουν κυβέρνηση-τρόικα. Θεωρούμε οτι κανένας καλόπιστος άνθρωπος δεν μπορεί να μην αποδέχεται τη θέση μας οτι οι Δήμοι αποτελούν τα πιο χρήσιμα εργαλεία της Κεντρικής εξουσίας για να εφαρμόσει τις πολιτικές της κατευθύνσεις και αποφάσεις.

Αλλωστε και με βάση το ν.3852/2010 («Καλλικράτης») η κεντρική διοίκηση αναπέμπει προϋπολογισμούς πίσω στο δημοτικό συμβούλιο αν δεν εφαρμόζονται όσα ορίζει η κυβέρνηση. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο η υπουργική απόφαση του Ιούλη ξεκαθαρίζει ότι οι δήμοι είναι «φορείς της γενικής κυβέρνησης», κάνοντας άλλη μια φορά σκόνη όσα παραμύθια λέγονται περί αυτοδιοίκησης και αυτοτέλειας

Ο σχολιασμός του αντιδημάρχου οτι είναι πραγματικός και ρεαλιστικός καταρχήν έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις αρχικά «οράματα» της Δημοτικής Αρχής αλλά στοχεύει να διασκεδάσει και την απογοήτευση ,την απελπισία που διακατέχει τη πλειοψηφία των συνδημοτών μας που ζει την απαξίωση των έργων, την υποβάθμιση των υπηρεσιών ,την φοροληστεια και φοροεπιδρομη .

Εκφράζει δηλαδή, αυτό που λέμε εμείς, τη στρατηγική του κεφαλαίου, από τις δυνάμεις εκείνες που στηρίζουν τις πολιτικές του κεφαλαίου. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται φυσικά και και το τεχνικό πρόγραμμα

Το φετινό προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2014 προβλέπει μείωση κατά 53% της ΣΑΤΑ, Κι αυτό όταν σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας, το 2013 σημειώθηκε ήδη μείωση 58%Οπως διαφαίνεται, η συνολική κρατική χρηματοδότηση προς περιφέρειες και δήμους για το 2014 πέφτει ακόμα παραπέρα, στα 2,573 δισ., από τα 3,525 του 2013 (ποσό ήδη μειωμένο κατά πολύ συγκριτικά με ό,τι δινόταν προηγούμενα χρόνια). Εχουμε δηλαδή νέα μείωση, 30%, μέσα σε ένα χρόνο!

. Αυτές οι μειώσεις εμφανίζονται και στο προϋπολογισμό του Δήμου για το 2014 και αυτό θα έχει σαν συνέπεια να μη προσφέρονται οι πρέπουσες υπηρεσίες στο λαό, να μη γίνονται τα απαραίτητα έργα σε δομές και υποδομές

άσχετα με τις επιμέρους διαφωνίες ή ακόμα τις προσωπικές αντιρρήσεις που μπορεί να υπάρχουν μεταξύ των συμβούλων της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης, αυτό που συμβαίνει είναι η πλήρης εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στήριξης 2012-2016 και του κρατικού προϋπολογισμού για την τοπική διοίκηση.

Η Δημοτική Αρχή εφάρμοσε χωρίς καμιά αντίρρηση όλες τις αντιλαϊκές πολιτικές, που από πέρσι καταγγέλλαμε: για τις απολύσεις, τις μειώσεις μισθών, για την απαγόρευση προσλήψεων ΔΕ και ΤΕ έως το 2016, για το «παρατηρητήριο οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ» που κατευθύνει ακόμα περισσότερο σε αντιλαϊκές κατευθύνσεις, για τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, για την ακόμα μεγαλύτερη μείωση των ΚΑΠ, ΣΑΤΑ και ΕΣΠΑ.

Πρωτοπόρος Δήμος στην λειτουργία των ΚΟΙΝΣΕΠ όπου με τη κάλυψη που του παρέχει ο όρος Κοινωνική Οικονομία, με τις ακάλυπτες κοινωνικές ανάγκες από τη κατάργηση κοινωνικών δομών τις χρησιμοποιεί ως Δούρειο Ίππο προκειμένου οι εργαζόμενοι να αποδεχτούν τις απολύσεις και οι δημότες την περεταίρω ιδιωτικοποίηση των δομών του Δήμου

Πεπραγμένα της Δημοτικής Αρχής επιβεβαιώνουν την πολιτική κατεύθυνση και θέληση της

η παραχώρηση δημοτικών κτιρίων και χώρων σε ιδιώτες

Τρανταχτό παράδειγμα η παραχώρηση του ΕΠΑΛ Κω στη συνεργατική Θεοκρίτειος Διδασκαλείο. Η πρόθεση να παραχωρήσει το ΚΥ Αντιμάχειας στην ιδιωτική επιχειρηματικότητα.

παραχώρηση δεκάδων δημοτικών υποδομών στις Συνεργατικές

Η άρνηση να καταργήσει τα τροφεία στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Θυμηθείτε τα επιχειρήματα που επικαλέστηκε περσι η Δημοτική Αρχή για την αύξηση κατά 100% των τροφείων στους Ηρακλειδείς περιοχή που έχει υψηλή ανεργία,υποβαθμισμένες δομές

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για μεταφορά μαθητών

Η απουσία αντιπλημμυρικών έργων υποδομής. Δεν είναι η πρώτη φορά που τα επικαλούμαστε .Ομως ο τραγικός τρόπος που η έλλειψη τέτοιων έργων ήρθε στην επιφάνεια στους όμορους δήμους μας αλλά και το σύρσιμο των έργων αποκατάστασης των ζημιών από την έντονο καιρικό φαινόμενο το Γενάρη του 2011 αναδεικνύει (και αυτό) πόσο επικίνδυνη για το λαό είναι η πολιτική που εφαρμόζετε. Φυσικά τα αντιπλημμυρικά για σας δεν είναι κερδοφόρα, δεν είναι έργα βιτρίνας, δεν προβλέπονται στις προτεραιότητες των ΕΣΠΑ.

Εφάρμοσε όλων των λογιών τις συμβάσεις που υπήρχαν

  • Αποδέχτηκε, πέρσι, τις δουλεμπορικές ΜΚΟ για να φέρουν ακόμα πιο φτηνό εργατικό προσωπικό αφού οι αμοιβές ήταν πολύ κάτω από την ΕΓΣΣΕ. Τώρα, πλασάρει τις ΚΟΙΝΣΕΠ. Έχει ευθύνες για τον κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων, για την κατάσταση που έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους.

  • Κανένα μέτρο στήριξης ουσιαστικής προστασίας των ανέργων

Για μας, το πρόβλημα που περιγράφουμε, δεν είναι πρόβλημα μόνο του Δήμου μας. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στους δήμους της Ελλάδας, δεν είναι αποτέλεσμα των μνημονίων, δεν είναι καν τοπικό ζήτημα. Δεν απέτυχε ο «Καλλικράτης» Είναι αποτέλεσμα του καπιταλιστικού τρόπου ανάπτυξης, της κεντρικής πολιτικής που απαιτούν τα μονοπώλια κι εφαρμόζει η ΕΕ με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, «δεξιές» και «αριστερές». Τα ίδια συμβαίνουν στο Δήμο του Σεντ Ετιέν, του Βερολίνου, του Λεβερκούζεν, των περιφερειών στην Ισπανία. Τα ίδια έκανε ο πολιτικός εταίρος του ΣΥΡΙΖΑ στην, αγαπημένη πολλών, Δανία, η λεγόμενη «Κοκκινοπράσινη συμμαχία» που μέσω των δήμων, τα τελευταία χρόνια, απέλυσε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, δασκάλους, εργαζόμενους στο αντίστοιχο «Βοήθεια στο σπίτι», στους παιδικούς σταθμούς, στις διοικητικές υπηρεσίες.

Η πλειοψηφία των Δήμων στη χώρα αποδέχτηκε μια τακτική κρατική χρηματοδότηση που στην πραγματικότητα δε φτάνει να καλύψει ούτε τη μισθοδοσία των υπαλλήλων τους, άρα θα επιβάλλουν παραπέρα αφαίμαξη στο λαϊκό εισόδημα με νέους φόρους, ή/και θα φέρουν απολύσεις προσωπικού τους.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Δημοτική αρχή δεν μπορεί και δεν θέλει να αλλάξει ρότα, να λειτουργήσει σε φιλολαϊκή κατεύθυνση. Έχει επιλέξει μίγμα διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης σε τοπικό επίπεδο, δεν θέλει να συγκρουστεί με τις πολιτικές εφαρμογής της. Στο όνομα της χρηστής διαχείρισης, δεν έχει το σθένος να πάρει άμεσα μέτρα ανακούφισης των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών. Και δεν εννοούμε τη διαχείριση της φτώχιας με τη διανομή συσσιτίων που και αυτά δεν υλοποιούνται όπως θα πρεπε που αντικειμενικά έχει ανακουφιστικό χαρακτήρα, προσαρμόζει όμως συνειδήσεις στην καπιταλιστική πραγματικότητα.

Το ΚΚΕ, και η παράταξη που στηρίζει, η Λαϊκή Συσπείρωση, καλεί την εργατική τάξη να συσπειρωθεί μαζί του, για να παλέψουμε για τη μόνη φιλολαϊκή λύση που υπάρχει. Τον δύσκολο μονόδρομο της σύγκρουσης με τα μονοπώλια, με το πολιτικό και συνδικαλιστικό τους προσωπικό. Γνωρίζουμε πολύ καλά, ότι τα μέτρα που προτείνουμε, μπορούν να ανακουφίσουν τις λαϊκές οικογένειες, αλλά δεν δίνουν διέξοδο στο πρόβλημά τους. Η ανάθεση σε «αριστερή» ή «δεξιά» κυβέρνηση ή τοπική αρχή δεν αποτελεί διέξοδο, αφού δεν αμφισβητεί τη ρίζα του κακού που είναι αυτός ο απάνθρωπος τρόπος ανάπτυξης που ορίζουν οι νόμοι της κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών που επιβάλει το κεφάλαιο με τις ενώσεις και μηχανισμούς του όπως είναι η Ευρωπαϊκή ένωση, το ΔΝΤ η τρόϊκα κ.α.

Εμείς αποκαλύπτουμε αυτή τη πολιτική. Εσείς τη κρύβεται και αυτό είναι απάτη σε βάρος του λαού

Σήμερα που με τη τεχνολογία ο άνθρωπος μπορεί και πρέπει να απολαμβάνει τα επιτεύγματά της ,σημερα τον καταδικάζουν να ζει χωρίς ρεύμα χωρίς θέρμανση, να πνίγεται απο μια κακοκαιρία, να μην έχει δικαίωμα περίθαλψης, να είναι άνεργος και επαίτης, να ζητιανεύει από τους ηλικιωμένους γονιούς του το ψωμί των παιδιών του.

Αυτή η βαρβαρότητα δεν εξανθρωπίζεται. Ανατρέπεται στους δρόμους από τους λαούς και όχι μέσα από κοινοβουλευτικές ή αυτοδιοικητικές επιλογές.

Η Λαϊκή Συσπείρωση διαφωνώντας πλήρως με την λογική σας και την πολιτική σας, θα κάνει ότι μπορεί για να οργανωθεί η λαϊκή αντεπίθεση που θα ανατρέψει αυτή την πολιτική.

 

Γι’ αυτό συνεχίζουμε να παλεύουμε και καλούμε το λαό να παλέψει για πλήρη, επαρκή χρηματοδότηση στους Δήμους, η οποία θα προέλθει από την φορολόγηση με 45% του μεγάλου κεφαλαίου, της εκκλησιαστικής περιουσίας, την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας, την κατάργηση των δαπανών για το ΝΑΤΟ, την πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων πόρων από την ΤΑ

 

 

 


DSC03538.resized

Leave a Reply

Your email address will not be published.